OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till vår kund i Göteborg, ett växande bolag inom mjukvaruutveckling, söker vi nu dig som är intresserad av ett uppdrag med start i mitten av september för ett projekt som är tänkt att pågå i ca tre månader på heltid. Tanken med uppdraget är att du som konsult ska bygga upp en ny struktur kring budgetarbetet i bolaget och sedan lämna över detta till ekonomiavdelningen för fortsatt arbete i enlighet med den struktur du lagt upp.
Ditt fokus kommer att vara att dela upp budgeten på marknader och avdelningar. Företaget verkar inom tjänstesektorn med mjukvaruutveckling. Majoriteten av verksamheten idag är förlagd i Sverige, men man har även ett antal kontor med verksamhet ute i andra länder, främst i Europa. I takt med att bolaget växer behöver man nu lägga upp en ny anpassad struktur kring budgetarbetet – detta blir din uppgift!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Fördjupat budgetarbete med fokus på implementering av cost split och implementera detta arbetssätt så att det är redo att användas efter årsskiftet då ditt uppdrag är slut.RapporteringStötta upp i andra pågående projektI övrigt stötta upp med diverse löpande uppgifter på ekonomiavdelningen.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är startklar för nytt uppdrag i mitten av september. Uppdraget är tänkt att pågå i tre månader. Du har god erfarenhet av controlling och rapportering inom medelstora företag. Har du erfarenhet från tjänstesektorn samt av tid – och projektsystem är det en klar fördel.
Det är även bra om du behärskar redovisning då sannolikt kommer att stötta upp även inom det området. Du är van vid att bygga upp strukturer inom budgetarbete och har därmed en naturlig trygghet och pondus. I organisationen används både svenska och engelska så du behöver känna dig fullständigt bekväm i bägge språken.
Och som person då?
Självständig, proaktiv, strukturerad, social och har lätt för att bygga relationer och hantera många kontaktytor. Intresserad av budgetarbete, affär och analys, men även kanske en AW här eller där. Som person är du ödmjuk och prestigelös i att hjälpa till där det behövs inom t.ex. rapportering, månadsbokslut och löpande ekonomiarbete m.m. Du är en god kommunikatör som har en förmåga att leverera ditt arbete på ett lättarbetat och lättförståeligt sätt till såväl ekonomiavdelningen som till avdelningschefer. Du kommer ha breda kontaktytor och har en viktig tidsram att förhålla dig till så det är en förutsättning att du är en person som vågar ställa krav.
Och vilka är vi då?
Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi hyr ut egna konsulter och interimkonsulter. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.
Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta mig om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är Lisa Kayser lisa.kayser@wise.se
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Med tanke på att det är semestertider kan återkoppling dock dröja lite längre än vanligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!