OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Interim Business Controller till internationell koncern
Vi söker nu en senior Business Controller till vår kund som är ett världsledande globalt mjukvarubolag. I rollen som Business Controller kommer du att arbeta i en affärsstödjande roll med support och rådgivning. Du kommer att arbeta nära verksamheten och i team tillsammans med bolagets andra business controller. Du har ett nära samarbete med bolagets ekonomiavdelning som är baserad utomlands. Din arbetsplats kommer vara belägen centralt i Solna.
Nedan följer några exempel på de arbetsuppgifter som ingår i rollen:
- Stöd till affären i ekonomiska frågor samt support, rådgivning vid olika besluts- och affärsangelägenheter
- Ekonomisk rapportering
- Budget och prognoser
- Uppföljning av nyckeltal
- Ansvarig för utveckling och effektivisering av rutiner och processer och att processerna efterföljs
- Delta i företagsövergripande projekt
Kvalifikationer och erfarenhet:
Du har erfarenhet av att arbeta med ekonomisk rapportering, analys, budget- och prognosarbete gärna från ett internationellt bolag i IT-branschen samt har en god förståelse för grunderna inom bokslut. Du har goda IT kunskaper, hanterar Excel på en hög nivå och har arbetat i några olika affärssystem, erfarenhet av SAP är meriterande. Du är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
Vi ser att du har en god pedagogisk och social förmåga. Du uppskattar och känner dig trygg i att kunna kommunicera dina slutsatser och resultat till andra. Vi söker en person som har ett starkt eget driv, initiativförmåga och som trivs i en föränderlig miljö och vill bidra till att utveckla verksamheten.
Du är analytisk, strukturerad och effektiv samt har en god helhetsförståelse.
Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig eller någon annan du känner i ditt nätverk, tveka inte att kontakta Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se 070-752 48 16.
Vi ser gärna att du ansöker omgående då vår kund önskar hitta sin seniora business controller-konsult så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega
Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)