Interim Business Controller till konsultbolag i Stockholm

Interim Business Controller till konsultbolag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vår kund är ett konsultbolag etablerat i mindre kontor över hela landet. De specialiserar sig på bland annat ekonomisk, skatte- och affärsrådgivning. Huvudkontoret är belaget i Stockholm.

Nu söker vi för kunds räkning en interim Business Controller placerad internt på företagets kontor i Stockholm. Uppdraget startar 1 februari och är på heltid initialt tre månader med chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Business Controller kommer du ingå i ett internt controllerteam med fyra drivna och inkluderande kollegor. Ni ser tillsammans till att du kan leverera från start med meningsfulla arbetsuppgifter. Som Business Controller kommer du arbeta nära kontors- och regionchefer men också mot det nationella projektkontoret där du stöttar med controllingarbete i utvecklingsprojekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Vecko- och månadsrapportering med tillhörande analys
- Presentera nyckeltal på regional nivå och gruppnivå
- Bidra i utvecklingsprojekt i samarbete med projektkontoret
- Överse pris- och försäljningsmodeller


Din profil

Vi söker dig som har en civilekonomexamen samt minst tre års erfarenhet från konsultbranschen. Du är flytande i svenska samt behärskar engelska väl i både tal och skrift.

Som person har du förmågan att skifta mellan brett och djupt fokus då vissa uppgifter kräver att du både kan lyfta blicken och tänka övergripande men ibland också se till de små detaljerna. Vidare är du strukturerad, noggrann och har lätt att prata med personer som inte är lika insatta i ekonomiska termer som du. För att passa in i teamet är det också viktigt att du är ödmjuk i din framtoning och har ett prestigelöst förhållningssätt.

Om oss

Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.

Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?

I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!



Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 1 februari 2021

Liknande jobb


C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024

20 december 2024