OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi på Experis Finance en Business Controller till Manpower Groups huvudkontor i Alvik. Som Business Controller hos oss arbetar du nära den regionala verksamheten i en affärsstödjande roll. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående t.o.m. sista oktober 2018.
Arbetsbeskrivning Business Controller
Som Business Controller arbetar du nära den regionala verksamheten och deltar aktivt i den strategiska utvecklingen med målstyrningen i fokus.
Du ingår i en controller grupp om sju business controllers där du arbetar nära regionchefen, försäljningschef samt affärsområdeschefer. Du ingår i de regionala ledningsgrupperna där du ansvarar för ekonomiska rapportering och resultatanalys för verksamheten inom syd och väst. Du är ett aktivt affärsstöd till den operativa verksamheten och är delaktig vid upprättande av kalkyler och offerter. Organisatoriskt rapporterar du till Divisional Business Controller.
I rollen som Business Controller kommer dina huvudsakliga ansvarsområden omfatta:
· Stödja verksamheten vid budget och prognos
· Analys och rapportering av månadsresultat
· Uppföljning och rapportering av nyckeltal
· Finansiell rapportering till regionledning
Vem är du?
För att passa i rollen som Business Controller och trivas i vår verksamhet så trivs du i en miljö som präglas av snabba beslut och tidvis högt arbetstempo. I din roll som bollplank mot andra beslutsfattare visar du en förståelse för affären och kan du kommunicera olika alternativ på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Du är driven och engagerad och motiveras av att arbeta mot deadlines. Som person är du positiv, lösningsorienterad och tar gärna initiativ där det behövs.
Då du kommer att ha en viktig roll inom organisationen, söker vi dig som gillar att samarbeta med andra. Vidare är det viktigt att du är en ödmjuk person som är trygg i dig själv och i din arbetsroll där din energi och positivitet är en stor resurs.
Känner du även igen dig att vara noggrann, strukturerad och analytisk med en förmåga att organisera och prioritera ditt arbete, är detta en roll för dig.
Vi tror att du har:
* Högskoleexamen inom ekonomi
* Mer än 3 års relevant erfarenhet av ekonomisk rapportering och analys
* Vana vid att kommunicera effektivt och pedagogiskt på svenska och engelska såväl i tal som i skrift
* Goda kunskaper i MS Office, främst inom Excel och Powerpoint.
* God erfarenhet av större affärssystem såsom People soft, SAP, Microsoft Axapta Navision eller motsvarande.
* Erfarenhet av administrativt arbete i en större organisation
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson
Välkommen med din ansökan till Experis, specialisten på specialister. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Vid frågor vänligen kontakta konsultchef Jeanette Hagen, .
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi