OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en engagerad och ansvarsfull Business/Financial Controller som vill vara en del av ett dynamiskt team på nio personer. Vi söker dig som är i början av din karriär och har arbetat i ca tre år med redovisning/controlling. Det här är uppdraget för dig som vill utvecklas vidare i en controllerroll och få möjlighet att komma till ett snabbrörligt bolag med högt i tak. Uppdraget är med start i augusti och sträcker sig till och med januari 2024.
Som en nyckelperson kommer du att ha en central roll i att analysera och övervaka utgifterna för de nordiska länderna. Tillsammans med controlling-teamet kommer du att vara involverad i budget- och prognosprocessen samt samordna arbetet med olika avdelningar.
Dina ansvarsområden kommer att omfatta månatlig rapportering, hantering av punktskatt, IFRS16 och andra finansiella uppgifter. Med hjälp av verktyg som SAP, Business Warehouse, Excel, Power Query och Power Pivot kommer du att kunna utföra avancerade analyser och rapporter för att bidra till bolagets framgång.
För att trivas och lyckas hos oss bör du ha en högre utbildning inom ekonomi eller liknande samt minst tre års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Du behöver vara analytiskt lagd och ha ett starkt intresse för siffror och system. Med goda kommunikationsfärdigheter och förmågan att bygga starka relationer kommer du att kunna samarbeta effektivt i en miljö med högt tempo och deadlines.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist på malin.lindqvist@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-06-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88