Interim Category Manager - IT and Professional Services

Arbetsbeskrivning

PS Partner är kandidaternas rekryteringsbyrå och uppdragsgivarnas partner. Vi tar ett helhetsgrepp om rekrytering, interim och HR-utveckling som gagnar våra kandidater och konsulter lika mycket som våra uppdragsgivare. Målsättningen är enkel – att hitta den perfekta matchningen och därmed få människor och organisationer att växa. Genom långsiktigt och nära partnerskap med både kandidater och uppdragsgivare tar vi hänsyn till fler värden än de uppenbara och skapar förutsättningar för den perfekta matchningen för varje uppdrag. Med våra ledord Mod, Engagemang, & Expertis, Respekt och Aktivitet nära hjärtat drivs vi av att alltid ge MERA, till våra uppdragsgivare såväl som till våra kandidater och konsulter.

PS Partner rekryterar och erbjuder interimskonsulter inom kategorierna Executive, Management & Specialist. Våra kunder finns i både små, medelstora och storföretag och vi är aktiva inom alla branscher. Vi har kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Läs mer om oss på www.pspartner.se

We are helping one of our customers to find an Interim Category Manager for IT and Professional Services, the assignment is for 6 months.

The scope of the position is:

• Develop a global category strategy for your category harmonizing with the overall corporate strategy, subject to CPO approval
• Establish internal steering group forums and seek approval of sourcing strategies.
• Lead business partners relationship with allocated company business leaders.
• Lead negotiations for major global suppliers and contracts
• Lead major global supplier strategic meetings; regularly meet management of top suppliers and manage the business relationships with relevant suppliers.
• Identify inefficiencies in the relevant category processes and define targets for improving these inefficiencies together with the relevant functions.
• Measure, follow up and continuously improve overall compliance and category performance
• Benchmark activities and analyse market trends
• Provide reporting, insights and recommendations to CPO and steering groups

To succeed in this position you have:

• Relevant university degree
• Experience within strategic purchasing and sourcing in an international environment
• Deep knowledge from either the category in IT & Professional Services
• Leadership experience of cross-functional long-term global projects and processes
• Experience from operating in a global operations
• Expertise in negotiations and contract management
• Effectiveness in engaging and managing multiple stakeholders
• Excel knowledge in project management
• Speak and write swedish and english fluently

For more info please contact PS Partner consultants Louise Harrysson at louise.harrysson@pspartner.se or Frida Olsson at frida.olsson@pspartner.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2021
  • Ansök senast: 28 oktober 2021

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024