OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och engagerad CFO för ett interimsuppdrag på cirka 6 månader. Som CFO har du det övergripande ansvaret för redovisning, ekonomistyrning, IT-system, löner och projektledning. Vår kund är ett framgångsrikt företag med stort fokus på miljö och hållbarhetsfrågor. Företaget har cirka 100 medarbetare som sitter mitt i Stockholms innerstad.
Arbetsuppgifter
Som CFO har du ett helhetsansvar för företagets ekonomifunktion och alla ekonomiska frågor både på en strategisk och operativ nivå. Ansvaret innefattar att leda arbetet med hela det ekonomiska flödet, högt som lågt, det vill säga allt från löpande bokföring, månads- och årsbokslut, prognos och budgetarbete till moms och skattefrågor. I uppdraget ingår även att fortlöpande ta fram, analysera och rapportera budget, lönsamhet, statistik, uppföljningar och avstämningar till ledningsgrupp och styrelse. I rollen ingår personalansvar för 8 medarbetare. Du rapporterar till VD och du sitter i ledningsgruppen.
Kvalifikationer
Du har en universitetsexamen i ekonomi och minst 10 års erfarenhet av CFO rollen och ledarskap på högsta ledningsnivå. Du har gedigen operativ erfarenhet inom redovisning och controlling och du har starkt affärsfokus. Det är ett krav att du har erfarenhet av att leda medarbetare från olika kulturer och i internationella miljöer.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav
- Mycket goda kunskaper i Microsoft Office är ett krav
- Erfarenhet från flera olika affärssystem och god datorvana är ett krav
Personliga egenskaper
Som person ser vi gärna att du är lugn, trygg och jordnära. Du har en stark förmåga att kommunicera och en bred affärsmässig förståelse. Dessutom har du en utpräglad analytisk förmåga. Du är en lagspelare med en positiv attityd. Du är mycket ambitiös och drivs av att leverera med högsta kvalitet samtidigt som du alltid håller deadlines. Du besitter tydliga ledaregenskaper. Du ska trivas i en dynamisk miljö med högt temo och mycket internationella kontaktytor.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: under december
- Omfattning: heltid
- Placering: Stockholms innerstad
- Uppdragstyp: interimsuppdrag under cirka 6 månader
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Lidna Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!