Interim CFO till internationell koncern

Arbetsbeskrivning

Koncernen är noterad på Nasdaq Stockholm, har över 40 anställda totalt med närvaro i Stockholm (Sverige), Lissabon (Portugal), London (Storbritannien), Seoul (Korea), Singapore, Vancouver (Canada) och Boston (USA).

 

Ditt uppdrag kommer att vara att upprätthålla och utveckla CFO-rollen på koncernnivå där flera bolag ingår, förutom moderbolaget. Du ansvarar för den finansiella delen av koncernens rapportering samt kommer att ingå i ledningsgruppen och jobba nära och rapportera till VD.

 

Ansvarsområden är bl a:

- Sätta process och struktur på plats inom Ekonomi & Finans

- Etablera och säkerställa fungerande redovisning och resultatrapportering från dotterbolagen

- Planera det årliga budget- och redovisningsarbetet inom koncernen

- Säkerställa att koncernens externa redovisningar upprättas i enlighet med aktiebolagslagen, årsredovisningslagen samt    bolagsordningen

- Aktivt bidra i ledningsgruppens strategiska arbete utifrån det finansiella perspektivet kopplat till övriga områden

- Vara stöd till redovisningsteamet i Seoul i redovisningsrelaterade frågor

 

Vem är du?

För att vara aktuell för uppdraget bör du ha en universitetsexamen inom Ekonomi, 5 - 6 års erfarenhet av arbete som CFO i koncern med internationell verksamhet eller motsvarande roll samt ha erfarenhet av att arbeta enligt IFRS standard.

 

För att trivas i rollen och kunna bidra på bästa sätt så ser vi att du som person är naturligt strukturerad och handlingskraftig. Du har drivet att agera självständigt inom ditt ansvarsområde, är trygg i dina åsikter och kompetens men är samtidigt öppen för dialog.

 

Vi tror att du gillar utmaningen i att vara med att skapa en väl fungerande organisation, där man samarbetar och skapar framgångar för teamet och verksamheten.

Till sist tror vi att du har viljan och förmågan att plocka fram den positiva energin både hos dig och dina kollegor i både med- och motgång.

 

Koncernspråket är engelska.

 

Omfattning

Uppdraget är med start så snart så snart som möjligt och löper upp till ett år med möjlighet till förlängning.

 

Beläggningsgrad 100% (40 timmar per vecka) de första 6 - 9 månaderna, efter det en nertrappning till 50 - 70%, efter överenskommelse.

 

100% distans, resor kommer att förekomma.

 

Ansökan
Varmt välkommen med din intresseanmälan senast 2023-12-15. Vi kommer att tillämpa löpande urval och rekommenderar att du inkommer med din intresseanmälan snarast möjligt. Vid frågor om uppdraget, vänligen kontakta Karin Johansson på tel 0737455822 alternativt e-mail karin.johansson@inways.se





 

 




Kort om InWays:
InWays startades med en gemensam och tydlig bild om att företag som vill utvecklas måste göra det genom chefer och medarbetare, samtidigt som man måste ha en klar bild om vart man är på väg som företag för att lyckas.

InWays är en tillväxtfabrik för människor och organisationer – hela vägen.

Grundarna har gjort denna resa ett antal gånger både i egna företag och genom att hjälpa andra. Allt vi gör präglas av våra värdeord – Passion, Mod och Samverkan. Idag består teamet av sex personer som älskar kunder, människor, relationer, affärer, utveckling och att ha roligt på vägen. Vi gillar inte prestige, utan hjälps åt att nå våra mål genom att samverka och byta erfarenheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: InWays AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Rörlig ackords- eller provisionslön
  • Publicerat: 24 november 2023
  • Ansök senast: 15 december 2023

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

20 december 2024