Interim CFO till noterat Läkemedelsföretag

Interim CFO till noterat Läkemedelsföretag

Arbetsbeskrivning

Vi på Delta Consulting söker nu en interim CFO till vår kund i södra Stockholm.

Start: Mitten av september 2020

Vår kund

Vår kund är ett växande Läkemedelsbolag med expertis och värderingar som lagt grunden för att bolaget långsiktigt kommer bli en mycket viktig aktör på marknaden.
Företaget är noterat på Nasdaq First North.

Du kommer ansluta till ett bolag med sunda värdering, där medarbetare verkligen uppmuntras att delge sin expertis och där du som interim CFO kan göra skillnad på riktigt. Du kommer vara medlem i bolagets ledningsgrupp och aktivt medverka i det strategiska arbetet.

Din profil

Vi söker dig som tidigare har arbetat som CFO på ett noterat bolag. Du är van att skapa det övergripande formatet för ett noterat bolags ekonomistyrning och säkerställa att processer och rutiner är effektiva.

Dina tidigare erfarenheter av ledande positioner inom ekonomi möjliggör för dig att snabbt ta till dig information och skapa en helhetsbild av ekonomin. Du van att analysera / följa upp bokslut och budget. Det är av vikt att du tidigare haft ansvar för årsredovisnings och förvaltningsberättelse samt bolagsstyrningsrapport, då detta kommer vara ditt ansvar.

Som interim CFO kommer du besitta en kommunikativ nyckelroll mot investerare / finansmarknaden. Du kommer medverka i presentationer och vara den som kommunicerar årsredovisning samt delårsrapporter.
Du kommer även vara kontakt mot revisorer och samordna revisionsarbetet.

Som person är du kommunikativ och motiveras av samordna och koordinera en effektiv ekonomikedja. Du tycker om att kommunicera med olika led inom och utanför din organisation. Det faller dig naturligt för dig att verbalt och skriftligt förmedla företagets ekonomi och framtida vision.

För uppdraget är det även av vikt att du tycker om att guida och utveckla medarbetare då du kommer ha ett personalansvar över två personer.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Format och koordinering av ekonomistyrning inom bolaget
- Kontakt med bokföringsbyrå samt ansvara för att hantering av löpande bokföring sköts tillfredsställande
- Kontakt gentemot revisorer och samordning av revisionsarbete.
- Kontakt gentemot bank och hantering betalningar
- Skattefrågor och avstämningar
- Avstämning och analys av månads-, kvartals- och årsbokslut
- Finansiell rapportering på kvartalsbasis till ledningsgrupp samt styrelse
- Finansiell information i delårsrapporter och årsredovisning inkl. förvaltningsberättelse och bolagsstyrningsrapport
- Planerings- och budgetprocess - hantering av format och koordinering av innehåll
- Uppföljning och analys av budget tillsammans med operativt ansvariga


Investor relations

- Årsredovisning och delårsrapporter - koordinering av innehåll, extern support samt projektplan
- Kommunikation gentemot finansmarknaden - innehåll i presentationer och annat material som riktas mot finansmarknaden
- Medverka i presentationer och möten


Personalansvar

- Koordinering av administrativt arbete inom bolaget
- Personalansvar för två personer, bolagets administrativa assistent med ansvar för internt arbete samt bolagets marknadsassistent med ansvar för externa aktiviteter


Skallkrav:

- Tidigare arbetat som CFO eller ekonomichef hos ett noterat bolag
- 10 års samlad erfarenhet av kvalificerat redovisning och ekonomistyrning
- 5 års erfarenhet av ledande position inom ekonomi
- Du är analytisk och kan snabbt ta till dig information och skapa dig en helhetsbild av ekonomin
- Du är kommunikativ och det faller sig naturligt för dig att verbalt och skriftligt förmedla företagets ekonomi och framtida vision


Meriterande:

- Tidigare erfarenhet som revisor

Låter det intressant?

Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juli 2020
  • Ansök senast: 6 januari 2021

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024