OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serveoffice har fått i uppdrag att tillsätta en interim CFO för vår kund Ortivus. Uppdraget är på heltid med placering kontoret i Danderyd med start omgående.
Arbetsbeskrivning
Rollen som CFO på Ortivus är både bred och varierande, vilket för rätt person också innebär högst stimulerande. Du kommer dels att arbeta operativt med redovisning i ett mindre börsbolag där rapportering och analys av business cases också ingår i uppgifterna. Dels förväntas du bidra till strukturella förbättringar vad gäller såväl rutiner och processer som eventuellt byte av ekonomisystem med mera.
Ett fokus framåt är att bli mer affärsmässiga i projekten och att ekonomichefen ska agera som ett tydligt affärsstöd inom ledningsgruppen såväl som med exempelvis säljarna/projektledarna.
Stor del av arbetet kommer att vara relaterat till UK då Ortivus UK står för mer än halva omsättningen. Resor kan därmed komma att ingå i tjänsten, ca en gång per månad. Några av ansvarsområdena i rollen:
* Budgetering, uppföljning och analys.
* Månatlig rapportering i ledningsgruppen.
* Kvartalsbokslut-/rapporter gentemot styrelsen.
* Projektrapportering och affärsanalys och -uppföljning.
* Personalansvar för två kollegor på ekonomiavdelningen.
* Regelbundna kontakter med banker och revisorer.
* Upprätthålla och utveckla rutiner, processer och policys.
* Lön och pensioner.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi letar efter en person som är driven och vill utvecklas såväl som att vara med att utveckla och som ser detta som ett spännande case att ta sig an. Du har relevant eftergymnasial utbildning och har arbetat med liknande arbetsuppgifter i tidigare roller och ser nu fram emot att ta ett annat ansvar. Du kommer till en ekonomifunktion där det finns rutiner och processer på plats men som på vissa håll behöver utvecklas.
För att lyckas i rollen behöver du trivas i en bred roll som ställer krav på redovisningskunskaper, men också strategisk och analytisk förmåga. Personalansvar ingår i rollen för i dagsläget en redovisningsekonom och en deltidskonsult. Rollen arbetar nära CEO och HR och är en del av Ortivus ledningsgrupp. Eftersom du kommer att verka i en internationell miljö med kunder och medarbetare från andra delar av världen är det av stor vikt att du behärskar, utöver svenska, engelska i både tal och skrift.
Om företaget
Ortivus sitter i moderna och fina lokaler i Danderyd. De har en, i allra högra grad, samhällsnyttig produkt och en långsiktighet i sina affärsmodeller.
Kulturen präglas av de som utgör den. De är ett glatt och piggt gäng på ca 30 medarbetare som är nyfikna och engagerade. Det är en relativt ung personalstyrka och ledarna praktiserar en lika sund som sympatisk personalpolitik med ett inlyssnande och entusiasmerande ledarskap.
Du tillhör ett ekonomiteam bestående av tre medarbetare. Som tidigare nämnts erbjuds du goda möjligheter att vara med att påverka och du förväntas vilja förbättra arbetssätt och rutiner.
Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar Ortivus med Serveoffice. Uppdraget är av interim karaktär där Serveoffice blir din arbets-/uppdragsgivare. Skicka in din intresseanmälan snarast genom att ansöka via formuläret nedan. Uppdraget ska tillsättas omgående så vänta inte med ansökan då urvalet görs löpande. Notera att vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via formuläret.
Frågor kring tjänsten besvaras av Mårten Forslund på 070-314 63 56 / marten.forslund@serveoffice.se eller Cissi Silvstam på 070-564 13 70 / cissi.silvstam@serveoffice.se.
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.