OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en interim chef för redovisning och controlling. Vi söker dig med erfarenhet av arbete med redovisning och controlling, dokumenterad erfarenhet av chefs- eller ledarroller samt relevant erfarenhet av fastighetsbranschen. Sök tjänsten redan idag!
Arbetsuppgifter
Detta uppdrag innebär att du ansvarar för att leda ekonomiavdelningens arbete med ekonomiska planer, utredningar och styr- och kontrollsystem för att följa upp verksamheten. I uppdraget ingår att sammanställa och analysera de ekonomiska resultaten och lönsamheten samt olika typer av skattefrågor, ex. inkomstskatt, mervärdesskatt etc. Du rapporterar till Ekonomichef och Chef för Verksamhetsstöd.
• Ansvar för verksamheten inom ekonomiområdet bedrivs effektivt och med god intern kontroll
• Utveckling av arbetssätt och processer i samarbete med övriga delar av företaget
• Delta i det strategiska arbetet med ekonomiska stimuleringar, prognoser, budgetar mm.
• Upprättande av årsredovisning och månadsrapporter
• Ansvarar för de medarbetare som finns inom ekonomifunktionen, 4 personer.
Fastighetsbolaget är ett kommunalt fastighetsbolag som äger och förvaltar merparten av Huddinges skolor och förskolor, men också äldreboende, idrottshallar och friluftsanläggningar. De är ca 120 anställda.
Vem är du?
Vi söker dig som har en affärsförståelse, är analytisk och noggrann. Du har god förmåga att se helheten och har en god kommunikativ förmåga. Du ska även ha hög integritet och ledarförmågor. Vidare ska du även uppfylla följande krav;
• Högskole-/universitetsutbildning inom företagsekonomi eller annan relevant utbildning
• Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från arbete med redovisning och controlling
• Minst fem (5) åprs dokumenterad arbetslivserfarenhet i en chefs- eller ledarroll, med ansvar för personalledning, budgethantering och strategisk planering
• Relevant arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen
• Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
• Goda datorvana och förmåga att ta sig an nya system
Meriterande är om du uppfyller följande;
• Erfarenhet av Unit/Agresso
• Erfarenhet av byta av ekonomisystem
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% och förväntas starta så snart möjligt och pågår i 6 månader. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrdtill vår kund.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se.
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52