INTERIM CHEF INOM FACILITY MANAGEMENT

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Nu kan vi erbjuda en spännande möjlighet för dig som vill ta dig an ett interim-uppdrag inom Facility Management! Vår kund söker en interim chef till en grupp som ansvarar för både fastighets- och facility managementfrågor där du kommer leda och fördela arbetet. Gruppen består av 4 medarbetare som har roller inom fysisk säkerhet, inredningsarkitektur, leverantörsuppföljning, projektadministration och planering m.m.
Koncernen är inne i en förbättringsresa vad gäller både teknik, arbetsplats och människa med ett mål om att skapa en medarbetarupplevelse i världsklass. Du är med och bidrar i den förflyttningen tillsammans med gruppen.
Stora delar av skötseln i fastigheterna är outsourcad så uppdraget innebär mycket och nära kontakt med leverantörer.

Arbetet inkluderar också planering av löpande projekt och förbättringar, hantering av ekonomiska flöden och budgetuppföljning samt medverkan i projekt om förflyttning mot aktivitetsbaserat arbetssätt.

En stor del av rollen innefattar också att svara på frågor från olika delar i verksamheten. Då frågorna kan vara av mycket olika dignitet och karaktär behöver du ha ett klokt och strukturerat sätt att lösa dessa på.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Uppdraget kommer utföras hos vår kund som är ett försäkringsbolag, med placering i Stockholm.

Kvalifikationer
- Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med och leda både fastighets- och facility managementfrågor.
- Du har flerårig ledarskapserfarenhet, meriterande med chefserfarenhet.
- Du har erfarenhet av att arbeta aktivitetsbaserat och vet vad det innebär, både i utveckling och förvaltning.
- Du har erfarenhet av förändringsledning och kan driva projekt.

Personliga egenskaper
Som person är du initiativrik, lösningsorienterad och service-minded. Du är metodisk i ditt arbetssätt och vågar utmana och utveckla befintliga arbetssätt och processer. Du har förmåga att hantera flera olika frågor parallellt, både högt och lågt. Du trivs i att både hantera löpande uppgifter i det dagliga arbetet och driva utvecklingsinitiativ.
Som ledare är du kommunikativ, tydlig och pedagogisk.


Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid. Kunden önskar en start OMGÅENDE och uppdraget förväntas löpa t.om. 30/4 2019, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.
Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.



Sökord: Interim, Facility management, Förändringsarbete, Aktivitetsbaserat, Fastighet, Försäkring

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 22 oktober 2018

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


Fastighetsdirektör till Region Gävleborg

Fastighetsdirektör till Region Gävleborg

10 december 2024

Hållbarhetsansvarig till Brinova i Helsingborg

Hållbarhetsansvarig till Brinova i Helsingborg

8 april 2024

VD Bostads AB Poseidon

VD Bostads AB Poseidon

12 februari 2024