Interim chef sökes till offentlig aktör

Interim chef sökes till offentlig aktör

Arbetsbeskrivning

Detta konsultuppdrag riktar sig till dig som vill anta rollen som Avdelningschef för Verksamhetsstöd inom offentlig verksamhet. Är du engagerad, vill lyfta dina medarbetare och har minst fem år som chef på nacken? Då kan detta konsultuppdrag vara något för dig!  

 

Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Arbetet som avdelningschef är både strategiskt och operativt. Du arbetar med ett brett spektrum av frågor kopplat bland annat till verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, IT, säkerhet, ekonomi, kommunikation, registratur och lokaler. Du arbetar i nära samspel med övriga avdelningar, ingår i myndighetens ledningsgrupp och rapporterar till generaldirektören. Som medlem i ledningsgruppen behöver du ha förmåga till strategiskt helhetstänkande och ett engagemang för hela myndigheten och dess uppdrag. Du ansvarar för samverkan med andra myndigheter så som Arbetsgivarverket, Statens servicecenter, Ekonomistyrningsverket med flera.

Som chef för avdelningen verksamhetsstöd så leder du en avdelning med elva medarbetare som arbetar i verksamhetsstödjande funktioner och direkt i kärnuppdragen. I denna roll arbetar du med att utveckla och förvalta ett sammanhållet och välfungerande verksamhetsstöd. Du arbetar tillsammans med dina medarbetare och skapar goda förutsättningar för dem i det dagliga arbetet samt leder och entusiasmerar dem.
Vem är du?
Vi söker dig med följande egenskaper och förmågor:

• Trygg ledare med förmåga att engagera, utveckla och inspirera medarbetare.
• Handlingskraftig, initiativtagande och ansvarstagande i arbetet.
• Engagerad i avdelningens verksamhetsområde samt förmåga att bidra till ett gott samarbetsklimat och arbetsmiljö.
• Strukturerad och självständig.
• God kommunikativ förmåga.
• Hög integritet

Utöver dessa egenskaper ska du för att vara kvalificerad för denna roll ha: 

• Minst 5 års chefs- och ledarerfarenhet och god kunskap om att driva en verksamhet med personal- och budgetansvar.
• Erfarenhet av att leda personal inom stödfunktioner som HR, kommunikation, ekonomi, IT och registratur.

Du erbjuds
Uppdraget är på 100 %. Det startar 20 mars 2023 och löper fram till sista maj 2023. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss på Jurek hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.

Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan eller att kontakta oss! 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Enhetschef till Trafik- och stadsmiljö

Enhetschef till Trafik- och stadsmiljö

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

20 december 2024