OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek söker nu en erfaren interim chef med erfarenhet av strategiskt ledningsgruppsarbete och arbete inom kommunal sektor för ett konsultuppdrag i Stockholm. Välkommen in med din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
Som chef för administrativa avdelningen ansvarar du för att utveckla och förvalta administrativa processer, rutiner och gemensamma arbetssätt för hela förvaltningen. Du planerar, organiserar och utvecklar av avdelningens och säkerställer kritiska rutiner och funktioner. Du ansvarar för att avdelningen genomför det löpande arbetet i enlighet med det beslutade årshjulet inom ekonomiprocessen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Arbetsledning av avdelningens resurser och in om uppdraget
• Verksamhetsutveckling
• Administration gällande ledningsgruppens arbete
• Delaktig i kommunens olika forum och grupper som träffar avdelningens arbete
• Informationshantering inom förvaltningen
• Internprojektansvarig inom utveckling av förvaltningens processer och rutiner
Vem är du?
Obligatoriska formella kompetenser;
• relevant högskoleutbildning inom något av avdelningens ansvarsområden eller kontorets kärnverksamheter
• erfarenhet av att leda personal inom stödfunktioner
• erfarenhet av arbete i kommunal sektor
• erfarenhet av strategiskt ledningsgruppsarbete
• minst 5 år erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom offentlig sektor.
Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling.
Vi söker dig som är resultatorienterad, sätter upp höga mål för sig själv och arbetar hårt och ambitiöst för att nå dessa mål och gör vad som krävs för ett gott resultat. Är analytisk och löser problem utan att missa de långsiktiga målen och strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö. Är samarbetsorienterad och anpassar sig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Är relationsskapande och tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer.
Du erbjuds
Uppdraget startas snarats möjligt och gäller till och med sista juni 2025 med möjlighet till förlängning sex (6) månader (sista december 2025). Placering är i Danderyd, Stockholm. Du erbjuds ett konsultuppdrag via Jurek Talents hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elvira Björebäck på elvira.bjoreback@jurek.se eller Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52