Interim Chef Supply Chain, Östra Göinge kommun i Skåne län

Interim Chef Supply Chain, Östra Göinge kommun i Skåne län

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning & Rekrytering, Hamn & Hub och Kompetens.

Vårt verksamhetsområde Bemanning & Rekrytering innefattar även search och interim management där vi nu ser en större efterfrågan på interimskonsulter från våra kunder. Vill du bli en del av vårt nätverk av kunniga ledare och specialister inom logistik och bli matchad mot aktuella förfrågningar och uppdrag?

Just nu söker vi till området Skåne med omnejd chefer och specialister med kompetens och gedigen erfarehet inom Supply Chain. Kanske har du eget bolag och tidigare erfarenhet av att arbeta som interimkonsult eller så kan du tänka dig att bli anställd konsult hos oss på Logent.

Om kunden
Nu söker vi en intermin chef till vår kunds lager i Skåne. Här finns chansen att utveckla dina ledaregenskaper och bredda dina kunskaper. Tjänsten innebär ett helhetsansvar för lagret samt logistikhanteringen och du kommer arbeta med planering och optimering av varuflöden. Tjänsten innebär personalansvar över ca tio direktrapporterande medarbetare.
För att lyckas i rollen som lageransvarig besitter du en god analytisk förmåga, är driven samt strukturerad och noggrann i ditt arbete. Vi ser att du är affärsmässighet och prestigelös i ditt ledarskap. Du är initiativtagande och har en känsla för detaljer samtidigt som du kan anta ett helikopterperspektiv. Vidare bör du trivas i en miljö med högt tempo och hög ambitionsnivå.

Rollen innefattar även:
• Operativt ansvar för lagret
• Övergripande ansvarig för in- och utleveranser
• Sätta och följa upp rutiner
• Kontaktperson mot kunder
• Ta emot gods och planera lagret
• Leda teamet och fördela arbetsuppgifter
• Följa upp externa frakter och se över avtal
• Order och fakturahantering
• Rapportera kontinuerligt till ägarna

Din profil
Vad krävs för att lyckas i rollen som interimskonsult hos oss på Logent?

Vi söker dig med tidigare ledarerfarenhet, gärna från lager och logistik, och du är trygg i att leda och fördela arbetet. Personlighet och inställning är ofta viktigare än tidigare erfarenhet men vi tror att denna kunskap är avgörande för att kunna sköta jobbet. Vissa dagar kan tempot vara högre, dessa dagar kommer du få användning av din förmåga att prioritera och planera. Om du kan förutse problem och kan jobba förebyggande och långsiktigt så kommer du underlätta för dig själv.
Du kommer arbeta på ett företag som dagligen ställs inför stora och små utmaningar som ofta inte är den andra lik, därför är det viktigt att kunna vara flexibel och kunna jobba lösningsorienterat. Arbetet förutsätter att du är bekväm med att kunna jobba självständigt och att du är självgående och ansvarstagande. Du talar och skriver obehindrat på svenska för att kommunicera med kollegor, kunder och leverantörer och du är van att arbeta i olika affärssystem.

Krav
* Tidigare arbetslivserfarenhet inom lager och logistik
* Tidigare personalansvar och erfarenhet av att leda och motivera folk
* Egen initiativförmåga då det dagliga arbetet sker mestadels på egen hand
* God kommunikationsförmåga då öppenhet och raka rör är en viktig byggsten i verksamheten
* Du är helt flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
* Fördjupad förståelse om logistik

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logent AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2020
  • Ansök senast: 6 december 2020

Postadress

Hån Gränsen 3
TÖCKSFORS, 67296

Liknande jobb


Produktionsledare Lager

20 december 2024

18 december 2024

Site Manager

Site Manager

17 december 2024