Interim chef till Länsstyrelsen i Dalarna!

Interim chef till Länsstyrelsen i Dalarna!

Arbetsbeskrivning

För vår kund Länsstyrelsen i Dalarnas räkning söker vi nu en interim chef. Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av att arbeta på ledande befattning inom offentlig sektor, gärna  inom statliga myndigheter.

Välkommen in med din ansökan redan idag.

Arbetsuppgifter
Den interima chefen ska kunna leda en enhet om 13 medarbetare som har specialistkompetens inom miljöprövning och vattenverksamhet.

Arbetet innebär att;

• leda och fördela det dagliga arbetet med inkommande ärenden
• dagligen finnas på plats/tillgänglig för medarbetare för stöttning, exempelvis hjälpa medarbetare att prioritera (enheten är just nu underbemannade pga sjukdom och vakanser)
• leda enhetsmöten/gruppmöten inom enheten
• delta i avdelningens ledningsgrupp och förmedla information till/från medarbetare
• genomföra verksamhetsplanering och vid behov kunna fatta beslut i ärenden kopplade till miljöprövning och vattenverksamhet om kompetens inom området finns
• administrativa uppgifter som att godkänna fakturor, tidrapporter, beställningar etc.

Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande;

• universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• minst 5 års erfarenhet av att arbeta på ledande befattning inom offentlig sektor, gärna inom statliga myndigheter
• ingått arbete med budget, personalfrågor, verksamhetsplanering, uppföljning, process- och verksamhetsutveckling
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning från prövning och tillsynsverksamhet
• god datorvana
• kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• är svensk medborgare

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på Länsstyrelsen i Dalarna. Uppdraget är på heltid 100% och löper från 2024-12-09 till och med 2025-01-31 med möjlighet till förlängning. Tjänsten omfattar minst 80% fysisk närvaro av heltid (40h/v). Ett säkerhetsprövningssamtal kommer att hållas med den tilldelade leverantörens interimschef innan uppdragsstart.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2024
  • Ansök senast: 28 december 2024

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Affärsområdeschef Nord

Affärsområdeschef Nord

28 november 2024

Associate Director - Cost Management

Associate Director - Cost Management

28 november 2024