Interim chef till myndighet i Härnösand.

Interim chef till myndighet i Härnösand.

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vi säker nu dig som har möjlighet att hoppa in som interim chef hos vår kund i Härnösand.
Omfattning: Deltid ca 50-60%
Start: Senast 20230109
Längd: 3 månader med eventuell förlängning.


Uppdraget omfattar ett bemanningsuppdrag avseende interimschef för en period av ca tre månader
till verksamhetsområdet för analys- och utvecklingsenheten. Interimschef med erfarenhet av
arbetsmiljöfrågor, leda arbetsplatsträffar, delta i ledningsgrupp. För uppdraget krävs erfarenhet av att
leda specialister.

Mer om tjänsten
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
- Ledarskap, coaching.
- Genomföra arbetsplatsträffar enligt myndighetens riktlinjer.
- Hantera personalfrågor och personalärenden.
- Genomföra lönesättande samtal. Utifrån avgående enhetschefs förslag.
- Genomföra det årliga medarbetarsamtalet som bas för lönesättning. Medarbetarsamtalet ska ha
ett framåtperspektiv där individuella mål sätts för individen i förhållande till den egna verksamhetens mål.
- Arbeta i verksamhetsområdets ledningsgrupp.
- Planera och följa upp ekonomin och den löpande verksamheten.

Skriftlig uppföljning av verksamhetsplanen för aktuell period, som sker i verksamhetsstöd Stratsys.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Erfarenhet som chef med verksamhets-, personal- och budgetansvar senaste två åren.
- Erfarenhet att leda specialister t ex sakkunniga, experter, högutbildade.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Meriterande om du har:

- Erfarenhet som chef inom offentlig sektor.
- Erfarenhet om hur den statliga värdegrunden tillämpas.
- Erfarenhet av arbete i planerings- och uppföljningssystem, t ex Stratsys.
- Kunskap om funktionshinderområdet.



Ansökan
Känner du att du passar in på detta så är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet sker löpande och det är kort svarstid.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 10 november 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Enhetschef till Naturvårdsenheten

Enhetschef till Naturvårdsenheten

26 november 2024

Områdeschef universitetsservice, tillsvidare

26 november 2024

25 november 2024