OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Hembry söker en interims COO - med god möjlighet till förlängning!
Hembry AB är en modern städfirma som utför hemstädning och kontorsstädning i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vårt mål är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen och vi sätter alltid människan i första rummet.
Hembry har haft en stabil tillväxt sedan starten 2018 och organisationen utvecklas i snabb takt. Vi söker nu en driven COO för ett föräldravikariat på 1,5 år.
Rollen kommer vara bred med goda möjligheter till utveckling och tillsvidareanställning.
Om tjänsten
Som Chief Operating Officer (COO) är du en nyckelperson i bolagets operativa framgång och har stort fokus på kundnöjdhet och tillväxt. Du är ansvarig för att leda och övervaka bolagets operativa verksamhet. Du arbetar nära bolagets VD och styrelse och du är involverad i alla strategiska beslut som fattas. Det är sedan ditt ansvar att säkerställa att styrelsens strategiska planer sjösätts i organisationen. Du är en stark kulturbärare och säkerställer att företagets medarbetare har rätt förutsättningar för att leverera en högklassig service. Du rapporterar till VD.
Om dig
Du är en naturlig ledare och ditt ledarskap kännetecknas av både strategisk höjd och ett operativt fokus där du är en fena på att prioritera, sätta utmanande mål och säkerställa att de uppnås. Du har ett stort säljdriv där du initierar, driver och följer upp säljprocesser och kunddialoger. Du är proaktiv, lösningsinriktad och en relationsbyggare av rang. Ditt ledarskap bottnar också i en övertygelse om att samarbete och samverkan är hörnstenar för att lyckas.
Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning i ekonomi, HR eller liknande
Erfarenhet från tidigare ledarskapsroller, ex Regionchef, COO eller Driftchef.
Mycket goda kunskaper inom ekonomi
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då du dagligen kommunicerar i tal och skrift på båda språken
Erfarenhet från scale-up bolag samt bolag inom hushållsnära tjänster är meriterande.
Tjänsten lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Du är prestigelös och uppskattar roller där du får arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du är en skicklig projektledare, är van vid att ha många bollar i luften och trivs med att effektivisera rutiner. Vidare kräver rollen att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och ser inga problem med att ta egna initiativ och att driva ditt arbete framåt.
I samtliga rekryteringsprocesser gör vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Då vi går igenom ansökningar löpande så kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag.
Övrig information
Start: Q1 2023
Anställningsform: Vikariat t.o.m. augusti 2025. Med god möjlighet till förlängning.
Placering: Hembrys huvudkontor i Vasastan, Stockholm med viss möjlighet till distansarbete. Resor till Hembrys kontor i landet (Göteborg och Malmö) kan förekomma.
Omfattning: 100%