OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få chansen att bredda och fördjupa din kompetens samt prova på nya branscher? Är du driven och engagerad och vill få mycket erfarenhet på kort tid? Då har du möjligheten till det nu! Konsultrollen inom Interim Consulting på Aspia innebär fina förmåner och goda utvecklingsmöjligheter – Du blir del av många olika sammanhang och samtidigt som du utvecklas rent kompetensmässigt kommer du att lära känna många nya människor och skapa dig ett stort nätverk, såväl inom Aspia som ute hos våra kunder!
Ditt uppdrag
Aspia Interim Consulting stöttar våra kunder vid exempelvis större omorganisationer, förändringsprojekt eller vakanser. Du kommer att vara del av ett fantastiskt team som består av redovisningsekonomer och controllers men också ges möjlighet att arbeta tillsammans med kollegor från hela Aspias organisation, exempelvis kollegor från vår Accounting-verksamhet, våra redovisningsspecialister, lönekonsulter och skattespecialister. Hos oss är du delaktig i din egen utveckling och sätter upp mål på årsbasis. Som ekonomikonsult hos oss kommer du, beroende på tidigare erfarenhet, och vad du själv tycker känns spännande, att arbeta med uppgifter hos våra kunder som kan innefatta:
- Kund-/leverantörsreskontraarbete
- Löpande bokföring, deklaration av skatter och avgifter
- Behjälplig vid och/eller upprättande av månadsbokslut
- Kostnadsuppföljning för tilldelat konto
- Rapportering till ekonomiansvarig
- Delaktig vid utvecklings- och förbättringsarbete
- Ta större ansvar i din roll och växa till en mer senior roll, både gentemot kunder och internt på Aspia
Vem är du?
Vi söker dig som:
- Har läst en akademisk utbildning inom ekonomi
- Vi tror att du är i början av din karriär och kanske har du arbetat extra inom ekonomiområdet under din studietid alt. har arbetat minst 1–2 år efter dina studier och har en bakgrund inom revision och/eller annat redovisningsrelaterat arbete såsom exempelvis junior controller, ekonomi- eller redovisningsassistent
- Är relationsskapande och resultatinriktad samt arbetar på ett prestigelöst och flexibelt sätt
- Nyfiken och intresserad av nya arbetsuppgifter och system och har lätt att sätta dig in i dem
- Besitter en god analytisk förmåga och är orädd att kommunicera dina analyser/iakttagelser
- Har goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som skrift
Meriterande men inte ett krav:
- Erfarenhet från regelverken K2 och K3
- Erfarenhet från olika system
Ansökan
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka din ansökan med CV och genom att besvara våra urvalsfrågor.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sara Smedeby på
sara.smedeby@aspia.se eller +46 72-980 93 50. Det går bra att även höra av sig till Linnea Hellman Hanna: linnea.hellman.hanna@aspia.se
Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.
Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!