Interim Contract Manager

Interim Contract Manager

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Har du erfarenhet av komplexa, internationella kontrakt? Vill du vara med och påverka vår framtid och arbeta för att minimera kärnkraftens arv till eftervärlden? I så fall har du nu möjligheten när vi söker en Interim Contract Manager till en av våra kunder.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Contract Manager har du det övergripande ansvaret för att utveckla förmågan att förhandla och teckna avtal med verksamhetens kunder, samt tillsammans med Projektledare se till att kontrakten efterlevs. Verksamheten arbetar med långsiktiga kundrelationer, vilket ställer krav på att ett sunt kontraktsarbete där du som Contract Manager involveras redan när affären diskuteras.

Du kommer vara inriktad på den Europeiska marknaden och kommer främst att arbeta med internationella kontrakt. Som Contract Manager blir du den första att axla rollen inom bolaget och din uppgift blir att stärka bolagets position inom koncernen avseende kontraktshantering. Kunskapen i koncernen kring detta är dock mycket god och du har kollegor att diskutera och utveckla arbetet tillsammans med.

Specifikation av arbetsuppgifter

- Bevaka att befintliga affärer/projekt utförs enligt uppsatta kontrakt
- Lyfta eventuella risker, och agera på dem tillsammans med berörda personer
- Lyfta möjligheter till exempelvis merförsäljning och ha med det i förhandling
- På sikt, etablera ett förbättrat kontraktsarbete internt inom bolaget där du som Contract Manager är delaktig i en inledande fas av affären

Uppdraget är primärt ett konsultuppdrag under en pågående rekrytering, men är du rätt person för rollen och intresserad långsiktigt, finns möjlighet till anställning efter avslutat uppdrag.

Din profil

Vi söker dig som har förmågan att arbeta med komplexa kontraktsstrukturer, vara kreativ i ditt sätt att identifiera samt möta risker samt hitta kreativa vägar för att etablera så bra kontrakt som möjligt utifrån flera perspektiv. Du är ödmjuk inför uppgiften och den kunskap som finns internt, men har förmågan att självständigt driva och utveckla kontaktarbetet inom verksamheten. Förmodligen har du en bakgrund inom supply chain, försäljning, strategiskt inköp, projektledning av komplexa projekt eller liknande där du arbetat mycket med och i anslutning till mer komplexa avtal.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper men för att lyckas i uppdraget tror vi att du har:

- En akademisk examen
- Erfarenhet av att arbeta med komplexa kontrakt i stora internationella bolag och därmed förmågan att ha ett globalt perspektiv i kontraktsarbetet
- Erfarenhet av att förhandla kontrakt
- Förmåga att uttrycka dig på engelska i tal samt skrift

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet från liknande arbete på den tyska marknaden
- Talar samt skriver tyska

Som person har du förmågan att se hela bilden av affären och befinna dig mitt i organisationen av det kommersiella, tekniska och juridiska. Du har kapacitet att ta in mycket information på kort tid och analysera den för att kunna nå önskat resultat. Du är planerad i ditt sätt att arbeta och är tydlig i din kommunikation. Vidare har du förmågan att bygga långsiktiga relationer och du är medveten om, samt kan anpassa dig efter olika scenarion för att nå ditt mål.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Gladh och nås på elin.gladh@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


10 september 2024

försäljning, inköp, marknadsföring

försäljning, inköp, marknadsföring

9 september 2024

5 september 2024