Interim Controller

Interim Controller

Arbetsbeskrivning

Andritz som befinner sig i en expansiv fas med stor efterfrågan har nu en tillfällig vakans då en av deras Controllers ska gå på föräldraledighet. Är du en driven controller som vill arbeta i en inspirerande internationell miljö? Då är detta en möjlighet för dig! Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och kommer troligen att sträcka sig till årsskiftet.
Om rollen
Du kommer ansvara för att analysera siffror och data i vårt affärssystem och skapar beslutsunderlag. Du identifierar samt följer upp KPI:er och följer löpande upp vårt prognos- och budgetarbete. Tillsammans med produktgruppschefen kommer du att identifiera och initiera förändringar och förbättringar.
Du är stationerad i Växjö och jobbar i tätt samarbete med produktgruppschefen och projektledarna, men ingår i vår nationella organisation och rapporterar till CFO.Du kommer att arbeta verksamhetsnära och ha många kontaktytor inom både den svenska och den internationella organisationen.
I rollen ingår:
Månadsvis bokslutsarbete i affärssystemet
Ansvar för uppföljning och rapportering på projekt- och produktgruppsnivå
Driva budget- och prognosprocesser
Ansvar för framtagning av ekonomiska beslutsunderlag
Uppföljning och framtagande av KPI:er
Stötta verksamheten i affärskritiska frågor och aktivt föreslå åtgärder
Agera stöd och bollplank till såväl operativ som finansiell verksamhet
Din profil
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet som ekonom, business controller, projektcontroller eller motsvarande roll. Det är en fördel om du har jobbat i en internationell koncern. Vi arbetar idag mycket i affärssytemet SAP och kunskaper i detta är därför meriterande.
Engelska är vårt koncernspråk och det är därför viktigt att du kommunicerar obehindrat på engelska både i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är initiativrik, driven och kommunikativ.
Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser därför fram emot din ansökan redan idag.

Om Andritz
ANDRITZ is global technology group providing plants, systems, equipment, and services for various industries. The company is one of leaders in e.g. the hydropower business and the pulp and paper industry. The listed Group is headquartered in Graz, Austria. Since its foundation almost 170 years ago, ANDRITZ has developed into a Group with approximately 27,200 employees, and more than 280 locations in over 40 countries worldwide.
The Swedish business holds a 1,5 mdrSEK revenue on 270 employees, and operates primarily within Pulp & Paper. The finance team comprises 14 employees, including 5 controllers, distributed across 7 locations.
ANDRITZ stands for passion, partnership, perspectives and versatility – core values to which the company is committed., läs mer på andritz.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Head Consulting Group Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Norrgatan 22
None

Postadress

Norrgatan 22
Växjö, 35231

Liknande jobb


21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024