OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är i behov av en controller från mitten av mars till och med vecka 27. Tjänsten omfattas av 80-100%, på kontoret men möjlighet till viss del på distans om verksamheten tillåter det. Kontor på Hissinge.
Controllern arbetar med uppföljning, rapportering och är aktiv i bokslut för att säkerställa ett rättvisande resultat ihop med kolleger inom ekonomi såväl som vara del i att förbättra rutiner. Sammanställning, analyser och presentationer ska göras för att bolagets ledning och chefer ska ha rätt information och beslutsunderlag.
Huvudsakliga arbetsområden
- Bokslut vilket inkluderar operativa redovisningsdelar, bokföring och avvikelseanalyser
- Prognoser, analyser och rapportering utifrån tidplan
- Stödja verksamheten och hantera olika förekommande uppgifter inom ekonomienheten. Projektavstämningar och analyser.
- Löpande avstämningar med berörda avdelningschefer och kolleger.
- Arbete med att säkra hur vi kommunicerar den ekonomiska uppföljningen genom rapporter till bolagspresentationer mm.
Befogenheter/beslutsmandat
Mandaten som rollen har är huvudsakligen kopplade till det regelverk och rutiner som finns i bolaget avseende hantering av projekten/aktiviteter ur ekonomisk och affärsmässig hantering.
Förändring av ekonomiska rutiner beslutas och genomföras efter avstämning med Ekonomichefen.
Det är viktigt att du har ett serviceinriktat arbetssätt samtidigt som styrning ska ske så att riktlinjer följs. Bolagets medarbetare ska känna att det är självklart att vända sig till dig som Controller för att få ledning i frågor som rör ekonomiska frågor. Ekonomichef ska känna trygghet i de rapporter och uppgifter som du levererar till verksamheten. Vi förutsätter ett starkt samarbete med närmaste kolleger; redovisningsansvarig och controller.
Kravprofil
- Högskoleutbildning eller motsvarande med ekonomisk inriktning
- Minst tre (3) års erfarenhet som controller eller annat arbete som kan likställas.
- Noggrann, analytisk och vana av att arbeta i team.
- Gärna erfarenhet av projektstyrd verksamhet
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson