Interim COO

Arbetsbeskrivning

Impact Solution Scandinavia erbjuder högkvalitativa mat- och produktautomater till kontoret, padelhallen, gymmet, skolan eller exempelvis lagret. Impact Solution Scandinavia är ett snabbväxande bolag. Verksamheten startade 2019 och omsätter idag ca 20 miljoner. Vår verksamhet bygger bl.a. på samarbete med välrenommerade samarbetspartners såsom ICA, Coca-Cola, Vitamin Well Corp., Head, RS Sport m.fl. Med våra lösningar kan vi tillgodose samtliga arbetsplatser, oavsett om det är en offentlig miljö, en verkstad, en sportanläggning eller kontoret i city. Maskinerna kan fyllas med mat, padelbollar, dryck eller annat. Vissa av våra kunder sköter påfyllningen av automaterna själva, tex padelhallar som har bollrör i sina automater. Andra arbetsplatser vill erbjuda en bred produktmix av mat, så som exempelvis lunchlådor, sallader och färska smörgåsar – då kopplar på vi en lokal ICA-handlare som påfyllare.
Impact Solution Scandinavia har byggt upp en verksamhet från en miljon i omsättning till tjugo miljoner i omsättning på tre år. Vi har över 600 maskiner ute hos befintliga kunder och vi ökar våra marknadsandelar varje månad. Vi är idag fem heltidsanställda och några deltidare.
Vi söker en Interim COO under 2023.
Uppdraget innebär att bygga upp rutiner och struktur för försäljning, marknad, logistik, service och eftermarknad tillsammans med organisationen och styrelsen. Du kommer även ansvara för att ta fram uppdaterade ekonomiska rapporter och rutiner för verksamhetsuppföljning. I rollen rapporterar du direkt till styrelsen.
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande uppdrag. Du har en ekonomisk utbildning i botten och flera års erfarenhet av affärsutveckling och uppbyggnad av rutiner och processer för ekonomi och logistik.
Har du erfarenhet av dagligvaruhandeln ser vi det som positivt men det är inget krav.
Du är en trygg och tydlig ledare med vana av att driva förändringsledning. Du är positiv och lösningsfokuserad men framför allt strukturerad och logisk i ditt tankesätt.
Uppdraget är i form av en projektanställning eller som konsultuppdrag för dig med egen firma. Tjänsten kan vara från 60-100% beroende på din tidigare erfarenhet och tillgänglighet.
Uppdraget är en tidsbegränsad resursförstärkning till den befintliga organisationen och uppdraget förväntas genomföras och slutlevereras under 2023.
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger på sofie.skaranger@jobbet.se eller via telefon 0703-426600.
Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Högskoleutbildning inom ekonomi alt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig
Flerårig erfarenhet av liknande uppdrag
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av dagligvaruhandel

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Impact Solution Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb


28 november 2024

Vice President Sales Area Northern Europe

Vice President Sales Area Northern Europe

27 november 2024

27 november 2024