Interim Ekonom - Kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en interim ekonom med erfarenhet av kundreskontra som är tillgänglig omgående. Vi vill gärna att du kan starta inom 1-2 veckor och uppdraget beräknas löpa till den 31 augusti 2024. Det är ett interimsuppdrag under pågående rekrytering där du får möjlighet att gå bredvid för en god överlämning. Vår kund har sitt huvudkontor strax norr om Göteborg med närhet till goda bussförbindelser och det erbjuds fri parkering i anslutning till kontoret. Det ges även möjlighet att arbeta hemifrån.

Du ingår i ett reskontrateam om 6 personer och du ansvarar för bokning av inbetalningar, påminnelse- och kravhantering med aktiv kundkontakt, bevakning av förändringar i kreditbevakning och bevakning av mailbox. I rollen ingår även uppföljning förskottsbetalning, kreditbedömning enligt kreditpolicy och månadsavstämning av kundreskontra. Tidigare erfarenhet av att arbeta i större organisation med stora flöden samt SAP är meriterande.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av arbete med kundreskontra eller med liknande arbetsuppgifter i ett inkasso-/kreditbolag. Du är en trygg och driven ekonom som är van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har en förmåga att arbeta självständigt. Vidare är du prestigelös, flexibel och lösningsorienterad samt har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Du är noggrann och van att arbeta på ett strukturerat och ansvarstagande sätt. Vi ser också att du gillar att arbeta i team och tycker det är viktigt att hålla en god och positiv stämning på kontoret och bland kollegor. Du är van att driva ärenden och trivs med många kontaktytor, både internt som externt. I rollen förekommer även internationella kontakter och engelska är koncernspråk, så vi ser att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift både på engelska och svenska.

Uppdragets omfattning är på 100% och beräknas löpa augusti ut. Företaget har sitt huvudkontor strax norr om Göteborg och tillämpar hybridarbete med möjlighet att arbeta hemifrån.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Sofia Hallberg, sofia.hallberg@flipr.se alt 076-341 22 72. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flipr AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2024
  • Ansök senast: 11 februari 2024

Liknande jobb


21 november 2024