Interim Ekonom till kund

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget och dig vi söker

Vi söker en ekonom med specifikt 3-6 års erfarenhet till vår kund för ett uppdrag som startar omgående och pågår i 6 månader.

I uppdraget/tjänsten finns stora möjligheter att både påverka, ta stort ansvar och växa med organisationens utveckling.

Kundens organisation består av ca 200 medarbetare fördelade på ett par olika dotterbolag och flera filialer i Sverige. Teamet på ekonomiavdelningen består av 4 sammansvetsade kollegor som dagligen ger stöd och service till organisationens konsulter och projekt för att skapa bästa möjliga lönsamhet. De värderar sitt team och sitt väl fungerande samarbete högt.

Uppdraget

Vi söker dig som vill vara en del av ett team och genom ett gott samarbete leverera en mycket god service till verksamheten. Att du är flexibel och har god förmåga till anpassning är viktigt och självklart men vi ser också att du vill vara med och bidra till att stärka teamkänslan samt vara med och förbättra och utveckla kundens arbetssätt.

Du kommer att:

- Hantera hela ekonomiflödet, från ax till limpa dvs fakturering till att stötta Ekonomichef vid bokslut.

- Stödja dina kollegor i analyser och utredningar av ekonomiska frågor inom projekt.

- Säkerställa enhetlighet inom ekonomiområdet (arbetssätt, ÄTA, prognos, risker, osäkerheter, oförutsedda kostnader, index, mängder).

- Kvalitetssäkra underlag för projektens ekonomiska rapporteringar.

- Regelbunden uppföljning och analys av orsak till avvikelser mot prognos och årsplan i projekt tillsammans med projektledare och huvudprojektledare.

- Stödja projektledare och huvudprojektledare i prognosarbetet och kvalitetssäkra prognoserna. Ta fram prognosunderlag i dialog med projektledare och delprojektledare.

- Vid behov vara föredragande av ekonomiska frågor i olika mötesforum.

- Utbilda och förvalta i kundens affärssystem.

- Identifiera utbildningsbehov och utbilda dina kollegor

- Innehållet i arbetsuppgifter kan variera utifrån de enskilda projektens behov.



Erfarenhet och personlighet

Vi tror att du har en stark drivkraft i att säkerställa processer och leveranser, vi ser också gärna att du är utvecklingsinriktad och vill bidra till att utveckla eller förbättra kundens sätt att arbeta. Funktionen är en servicefunktion med specialister och därför behöver du också ha en prestigelöshet och kunna ställa upp på både mindre och mer komplexa uppgifter.

Kunden behöver tillsammans hjälpa sina konsulter att skapa lönsamma affärer i sina projekt. Varje projekt och varje konsult är unik och därför ställer de också högra krav på en god anpassningsförmåga.

Vi tror att du specifikt har 3-6 års erfarenhet av ekonomiarbete med allt från fakturering till att assistera vid bokslut. Du är mycket trygg i en grundläggande ekonomiroll och det är meriterande om du har vana av att arbete i projekt. Har du dessutom erfarenhet av att hålla interna utbildningar inom projektekonomi är det starkt meriterande.

Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag!

Om att vara konsult hos People Experience

Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult - men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans - för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv!

Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande.

På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss - oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss!

Om din ansökan

- Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla!

- Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka!

- Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på lina.roxenback@peopleexperience.se.

People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: People Experience AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2023
  • Ansök senast: 10 april 2024

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024