Interim Ekonom/controller till Teknik i Väst AB

Interim Ekonom/controller till Teknik i Väst AB

Arbetsbeskrivning

Teknik i Väst AB är ett kommunalt bolag i Arvika som arbetar på uppdrag av Arvika Teknik, Arvika kommun, Eda kommun, Arvika Fjärr­värme, Arvika Kraft, Arvika Kommunnät, Årjängs Nät och Eda Energi.

Uppdragen består av drift och under­håll av anlägg­ningarna, pro­jektled­ning, miljö- och eko­nomikom­petens, samt resurser inom mark­nad, försälj­ning och kundservice.

-För ett levande, modernt och väl fungerande Västvärmland-

Dina arbetsuppgifter

Vi står nu inför en omorganisation till följd av lagändring för Elnätbolag, Ren energi, och behöver därför en extra resurs. Rollen innebär arbete med olika frågor som ska hanteras vid omorganisationen, ex vis:

- skapa struktur i ekonomisystemet

- agera kontakt med leverantörer

- ansvara för redovisning, uppföljning, rapportering och bokslut samt budget.

- vara stöd till chefer inom organisationen

Dina kvalifikationer

- Minimum 5 års erfarenhet med liknande arbetsuppgifter

- erfarenhet att jobba i en större organisation

- gymnasieexamen

- goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

- Mycket goda kunskaper i Excel, MS Office eller likvärdigt.

Omfattning: 75-100 %, viss flexibilitet finns. Visst distansarbete är möjligt men inledningsvis måste konsulten vara på plats heltid.

Tidsperioden start så snart som möjligt/våren 2023 t.o.m. februari 2024

Du som är egen företagare är också välkommen att söka

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på tel: 0771 84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2023
  • Ansök senast: 25 augusti 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024