Interim Ekonomiansvarig till entreprenöriellt bolag

Interim Ekonomiansvarig till entreprenöriellt bolag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en interim ekonomiansvarig på 80% till ett bolag som verkar inom retailbranschen. Uppdraget är på ett år med start i mitten på mars.

Om tjänsten

På plats i Sisjön i nya, fina lokaler sitter ett gott team på 8 personer. Rollens fördelning är ca 50% ekonomirelaterad och ca 30% system/processorienterad. Bolaget inför nytt ERP system i maj och du förväntas ta över och driva detta projekt. Till din hjälp har du en ekonomiassistent som sköter det löpande och en mycket närvarande VD.

Arbetsuppgifter:

Ekonomi

- Budget
- Prognos (tertial)
- Lönsamhetsuppföljning (bokslutsuppföljning etc.)
- Valutaexponering
- Årsbokslutsuppgifter (såsom årsredovisning, deklaration)
- Ansvarig för kontakt med revisorer, försäkring och bank
- Validering av ekonomirapporter så som momsredovisning
- Likviditetsuppföljning
- Lageravstämning
- Affärsstöd till VD

System

- Övergripande systemansvar nytt ERP-system
- Uppsättning av nya rapporter och processer kopplat till ERP-system

Din bakgrund

Förutom en god förståelse för redovisning ser vi gärna att du har en bakgrund från controlling då du kommer jobba verksamhetsnära och stötta i nya affärer. Som person är du åt det entreprenöriella hållet och har en förmåga att tänka utanför ramarna. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande roll i ett reialbolag alt erfarenhet av lager.

Stämmer detta in på dig? Sök då redan idag!



Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2023
  • Ansök senast: 17 mars 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024