OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som Interimskonsult inom ekonomi för ett uppdrag hos vår kund i Göteborg. Anledningen till behovet är att överbrygga mellan två personer på den fasta anställningen. Man önskar med fördel få in en interim så snart som möjligt. Uppdraget sträcker sig ca ett halvår.
Vår kund är ett delägarstyrt bolag i tjänstesektorn. På Göteborgskontoret arbetar ca 45 personer.
Miljön i verksamheten präglas av affärsmässighet och engagemang. Man lägger resurser på att utveckla ledarskap, kompetens och arbetsmetoder. Här är det en familjär känsla och man hittar på mycket roligt tillsammans.
Detta är en bred roll som ekonomiansvarig där du tar ansvar för och har kontroll på hela ekonomifunktionen inklusive lön. Du hanterar den löpande redovisningen så väl som bokslut per månad, kvartal och år. Du får vara nära verksamheten och arbeta tillsammans med kompetenta och dedikerade kollegor. Därför är det viktigt att du har förmågan att skapa förtroendefulla relationer både internt och externt, samt har en förmåga att uttrycka dig väl och enkelt i tal och skrift.
Vi söker dig som
-har akademisk utbildning med inriktning redovisning
-är trygg och självständig i den löpande redovisningen, avstämningar och bokslutsarbetet
-har stark förmåga att hantera affärssystem och Excel
-arbetar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av att hantera löneadministration i tjänstebolag.
Ansökan
Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så skicka din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta Malin Lihnell på malin.lihnell@pspartner.se