OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Interim Ekonomiassistent reskontra
Jollyrooms ekonomiavdelning går in i en intensiv period och behöver stärkas upp under några månader. Därför söker vårt härliga ekonomiteam en ny kollega. Som ekonomiassistent inom reskontran ansvarar du för att sköta transaktionella bokförings- samt administrativa uppgifter på ekonomiavdelningen.
Rollen innefattar bland annat:
- Stämma av och cleara kundinbetalningar mot reskontran
- Stödja kundservice i uppföljning av betalningar och återbetalningar
- Kontering/hantering av företagskortskvitton
- Daglig hantering och matchning av bolagets inkommande varufakturor
- Arkivering och övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen
Vi söker dig som har:
- Minst 1-3 års erfarenhet av bokföring och administration på en ekonomiavdelning
- Grundläggande kunskaper inom redovisning
- IT-vana och goda kunskaper i Excel
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- Erfarenhet från reskontrahantering inom e-handeln är meriterande
- Erfarenhet från SAP är meriterande
Arbetsuppgifterna kräver att du som person är serviceminded, noggrann och strukturerad. Du säkerställer och lämnar inget åt slumpen. Som person är du driven och prestigelös och du gillar att lära dig nya uppgifter. Ekonomiavdelningen har kontakt med samtliga avdelningar, därför är det viktigt att kunna sätta krav och samtidigt samarbeta med många olika personer samtidigt.
Vi tror att du är nyfiken och vill lära dig hur det fungerar på en ekonomiavdelning i ett företag inom barn- och babybranschen som varje år ökar i omsättning. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.
Vi erbjuder dig:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Tillgång till Jollyrooms egna fullt utrustade gym
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Kortare uppdrag, minst 4 månader
- Placering: Sörredsvägen, Göteborg
- Kontakt & frågor: HR Partner Therese Wassén via therese.wassen@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:
Vi fick en flygande start 2021 ->
https://www.market.se/nyhet/flygande-start-pa-aret-for-jollyroom-kalla-vadret-har-drivit-extrema-behov
Vi har fått en ny VD och HR-chef->
https://www.ehandel.se/ole-sauar-lamnar-vd-rollen-i-jollyroom-han-tar-over
Vi vann årets logistiketablering 2020 -> https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/