Interim Ekonomiassistent till kund i Borås

Interim Ekonomiassistent till kund i Borås

Arbetsbeskrivning

FRAM hjälper dig att hitta rätt person på rätt plats på lång sikt genom rekrytering, eller kortare sikt i vår Interima verksamhet. Vi arbetar med en väl beprövad rekryteringsprocess och hjälper till med hela eller delar av en rekrytering. Vi utför djupintervjuer, personlighetstester/ självskattningsanalyser, begåvningstester, värderings- och motivationstester. Vi fokuserar på ledare, chefer, specialister, generalister (tjänstemän och tjänstekvinnor).

Hos oss är ingenting omöjligt! Vi drivs av att hitta den perfekta matchningen mellan organisation och person. Vi arbetar med hjärta och hjärna i stort engagemang, ansvar och respekt. Hos oss kan du känna dig trygg och sedd.

Vill du arbeta som Interim Ekonomiassistent med varierade arbetsuppgifter i en internationell koncern?

Här får du som ansvarig för Kundreskontran arbeta med internationella kunder, se helheten i projekt och dyka ner i detaljer. I rollen arbetar du med kontroll av inbetalningar, bankkonton samt matchning av inbetalningar.
Du assisterar projektledarna, skapar fakturor och fakturerar kunderna.
Du skapar och underhåller ERP-systemet med ny information samt uppdaterar arbetsinstruktioner och rutiner.
Du kommer också arbeta med:

• Valutasäkringar/prognoser
• Bankgarantier
• Remburser
• Momsredovisningsunderlag.
• Fakturering sker med och utan moms mellan olika länder, med skilda leverans- och betalningsvillkor.
• Påminnelser samt inkassoförfaranden.
• Kassaflödesrapporter, prognoser, valutaprognoser med nettoflöde och resultat.

Du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundreskontra och fakturering samt eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har erfarenhet av olika leveransvillkor och betalningsvillkor.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, skriftligt och muntligt.
Meriterande är erfarenhet av momsdeklarationer internationellt . Har du arbetat i affärssystemet IFS är det meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad och driven med kommersiellt intresse och förståelse. Du är öppen och kommunikativ med ett professionellt bemötande.

I denna tjänst blir du anställd av FRAMgång Borås AB och arbetar som konsult hos vår kund i Borås. Uppdragets varaktighet är minst 1 år.
Tjänsten tillsätts snarast möjligt! Vi arbetar med löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Har du frågor kontakta Rekryteringskonsult Annelie Solhage, tel. 0735-33 89 95, annelie.solhage@framrekrytering.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FRAMgång Borås AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Liknande jobb


21 november 2024