OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Fagersta och Norbergs kommun samverkar i Norra Västmanlands ekonominämnd. Nämnden ansvarar för kommunernas ekonomiförvaltning. I nämndens ansvarsområde ingår kommunernas ekonomi och upphandlingsprocesser. Samarbetet är också ett sätt att säkra kompetens, kvalitet och utveckling samt att minska sårbarheten inom nämndens ansvarsområde.
Den gemensamma förvaltningen har sitt säte i Fagersta. Norra Västmanlands ekonomiförvaltning (NVE) stödjer Fagersta och Norbergs kommuner i samtliga ekonomifrågor; bland annat budgetering, redovisning och uppföljning samt upphandlingsfrågor, bland annat upphandlingar, avtalshantering och uppföljning. Därutöver stödjer NVE även samverkansorganisationer med säte i Fagersta.
Uppdraget avser 50-75 % som interimschef, då Norra Västmanlands Ekonomiförvaltning i dagsläget har en pågående rekryteringsprocess av en ny ekonomichef. Arbetet sker i nära samarbete med dina 20 medarbetare, kommunledning och politiker. Du ingår i respektive kommuns ledningsgrupp. Fokus i interimsuppdraget ligger i första hand på personalansvar.
Dina kvalifikationer:
SKA-krav
- Minst fem (5) års erfarenhet av att ha arbetat som chef och inom de senaste två (2) åren inom offentlig sektor. Efter kort introduktion självständigt kunna hantera uppdraget
- B-körkort
- God samarbetsförmåga och förmåga att prioritera
- Strukturerad, trygg och tydlig
- Kunna hantera de vanligaste databaserade programmen; Word och Teams
BÖR-krav
- Erfarenhet av förändringsledning
- Chefserfarenhet från kommunal verksamhet
- Erfarenhet som stabschef, administrativ chef, ekonomichef, HR-chef eller motsvarande
- Kunskaper i ekonomi
Uppdragets omfattning avser 50-75 %
Uppdragets löptid start och slutdatum: 2023-03-01 - 2023-06-30
Du som är egen företagare är också välkommen att söka tjänsten.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson