Interim ekonomichef sökes till Familjebostäder

Interim ekonomichef sökes till Familjebostäder

Arbetsbeskrivning

Familjebostäder har genomfört en organisationsförändring på ekonomiavdelningen. Vi har renodlat ekonomifunktionen och avser att rekrytera en ny ekonomichef då vår nuvarande ekonomichef kommer övergå i en roll som vice VD. I avvaktan på att denna rekrytering blir klar vill vi ta in en ekonomichef på konsultbasis i ca 6 månader.

Arbetsuppgifter:
Uppdraget avser ytterst en kvalitetssäkring av dagens arbetsflöde. Inte utveckla nytt utan att leverera på det som ligger på bordet. Att ha ansvar för personalen som består av 11 personer och ha fokus på arbetsmiljön och att gruppen fungera som en enhet. Avdelningen består av redovisningspersonal, controller, redovisningschef och hyresadministration. Målet är en väl fungerande ekonomifunktion efter sex månader.
Din uppgift blir att leda den operativa verksamheten så att rutiner fungerar, kvalitetssäkring av bokföringen och att personalens förmåga tillvaratas fullt ut. Rapportering sker till vd för redovisning i styrelsen.

Dina kvalifikationer
Civilekonom med personalansvar
Erfarenhet av större bolag (över 50 personer)
Konkret kunskap om affärssystemet/ekonomisystemet Agresso/Unit4
Erfarenhet av e-handelssystem typ Proceedo (inköps- och faktureringssystem).
Erfarenhet av operativt bokslut, budgetprocesser och investeringsprocesser
Meriterande om erfarenhet från fastighetssystem och fastighetsbranschen
Goda erfarenheter av att ta fram rapporter och uppföljning till organisationen
Dokumenterad erfarenhet som arbetsledare och gärna kompletterad med ledarskapsutbildning

Dina egenskaper
Ett inkännande ledarskap som bygger på involvering och dialog
God förståelse och intresse av att hjälpa hela organisationen att bli bättre på ”ekonomi” - att se ekonomiavdelningen som både service och experter.
Ansvarsfull och förmåga att leverera i tid
Positiv och engagerad
Förmåga att söka efter lösningar på ett systematiskt sätt
Ödmjukhet och prestigefri

Övrigt:
Snabb start är önskvärt
Fokus på personlighet när kraven är uppfyllda
Närvaro fem dagar i veckan
Boende i Göteborg med omnejd

Övrig information
Arbetstid: Heltid
Start: 1 september 2022
Varaktighet: Tom 2023-02-28

Du som är egen företagare är också välkommen att ansöka.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 3 december 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

20 december 2024