OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill axla den spännande rollen som Interim Ekonomichef för ett kommunalt Bostadsbolag! Uppdraget sträcker sig över 6 månader med start i juni 2023 och det finns möjlighet till förlängning upp till total uppdragslängd om 1,5 år. Det är en superfin möjlighet för dig som har erfarenhet av liknande befattningar och är en ödmjuk, prestigelös ledare med en positiv och engagerad inställning!
Arbetsbeskrivning
I rollen som Ekonomichef har du ett personalansvar för nio medarbetare och du ansvarar för att tillsammans med ekonomifunktionen genomföra:
• Upprättandet av månadsbokslut, prognoser och budget för bolaget utifrån inrapportering från kundens sju distrikt
• Månatlig rapportering till moderbolaget i Cognos I enlighet med K3 samt IFRS
• Upprättande av IFRS-rapportering till moderbolaget i samband med bokslut i augusti och december
• Upprättande av momsdeklarationer
• Lönsamhets- och investeringskalkyler för fastighetsprojekt
• Fastighetsvärdering
• Leda, styra och stötta distrikt och avdelningar i bolagets ekonomiprocesser
• Sammankalla och leda bolagets forum för distriktens ekonomer
Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning som Civilekonom eller motsvarande och som har arbetat i en liknande roll. Vidare krävs det att du har dokumenterad erfarenhet av upprättande av månads- och årsbokslut i enligt med K3 och även av budget och prognoser. Du behöver även ha haft erfarenhet som ledare. Om du har någon av följande erfarenheter är det meriterande:
• Erfarenhet från fastighetsbranschen
• Erfarenhet av lönsamhets- och investeringskalkyler för projekt
• Goda kunskaper i ett eller flera av systemen Agresso, Hypergene eller Cognos
• Goda kunskaper om fastighetsmoms
• Erfarenhet av fastighetsvärdering
• Erfarenhet av rapportering i enlighet med IFRS
• Erfarenhet av personalansvar för en grupp om minst 5 medarbetare
Personliga egenskaper som vi värderar för uppdraget är bland annat en serviceinriktad och tillmötesgående approach, ett strukturerat och analytiskt tankesätt och ett ansvarsfullt förhållningssätt där du säkerställer att du och teamet levererar i tid och med god kvalitet. Vidare uppskattar vi om du är lyhörd, pedagogisk och har en positiv och engagerad attityd gentemot personer som du arbetar med.
Du erbjuds
Ett riktigt spännande interimsuppdrag för ett trevligt och stabilt bolag! Uppdraget är en heltidstjänst, 80-100 %, och önskas påbörjas den 12 juni 2023 och pågår i 6 månader, med möjlighet till förlängning om ytterligare 3 månader i taget upp till ett år. Totalt kan uppdragslängden därmed bli 1,5 år. Arbetet utförs på plats från kontoret som är centralt beläget i Göteborg, men det finns möjlighet till distansarbete någon dag per vecka efter överenskommelse och när verksamheten tillåter.
Din ansökan
Låter detta som rätt nästa steg för dig? Vi ser då fram emot din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Rosenqvist på jenny.rosenqvist@jurek.se eller +4676-002 69 40.
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52