OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
Vår kund är ett börsnoterat biopharmabolag med lokaler strax norr om Stockholm. Vi söker nu en interim ekonomichef med start 6 april fram till årsskiftet att täcka upp för en föräldraledighet. Som interim ekonomichef rapporterar du direkt till CFO.
Dina arbetsuppgifter:
I rollen som interim ekonomichef kommer du vara en kunskapskälla när det kommer till regelverk och skattefrågor, bidra med träffsäkra analyser och information samt dra finansiella slutsatser och rekommendationer som kommer kommuniceras på ett affärsmannamässigt sätt till bolagets ledning och marknaden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Månadsrapportering av bland annat kassaflödesrapport till CFO
- Månads-, kvartals-, och årsrapportering och analys av bolagets resultat inklusive konsolidering
- Granska och analysera finansiella avvikelser
- Vid behov delta i "ad-hoc"-projekt
- Värdera poster i balansräkningen
Din profil:
Vi söker dig med minst en kandidatexamen inom ekonomi som tidigare arbetat minst fem år på börsnoterat företag. Du är väl förtrogen med IFRS och Swedish GAAP och är en van användare av Microsoft Officepaketet med fokus på Excel och Powerpoint. Vidare har du tidigare erfarenhet av kommunikation med och rapportering till marknaden (skrivit pressreleaser och tagit fram rapporter till marknaden). Du är flytande i svenska och engelska vad gäller tal och skrift. Vi ser det som extra meriterande om du har revisionsbakgrund.
Som person är du affärsmannamässig med hands on-mentalitet. Du är van vid att hantera komplexa frågeställningar i en konstant föränderlig miljö. Vardagen på ett litet börsnoterat bolag kan komma att innefatta både högt och lågt. För att passa in på ekonomiavdelningen krävs också en god kommunikationsförmåga för att kunna föra dialog med andra avdelningar.
Om oss
Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.
Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?
I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)