Interim Ekonomichef till välrenommerat bolag

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en SAP-kunnig Ekonomichef, företrädelsevis med erfarenhet från tillverkningsindustri – med uppdrag att stötta och leda finance- och controllingteamet inför stundande föräldraledighet. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals/EQonomy på heltid och är tänkt att starta så snart som möjligt. Uppdragslängden är ca sex-nio månader.

Ditt uppdrag

Ditt uppdrag kommer initialt att avse bokslutsarbete för enheten. Simultant med detta arbete kommer du succesivt att vävas in ett övergripande ansvar över enhetens finance- och controllerteam och framförallt för att samordna budgetprocessen. Till dessa arbetsuppgifter hör även ett chefsansvar för ca tre personer. Rollen är en av de finansiella nyckelfunktionerna i organisationen för att stödja den lokala tillverknings- och logistikverksamheten och är en roll som är både rolig och utmanande. Du är högst delaktig i allt som sker på plats.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i punktform:

      Stötta verksamheten i redovisningstekniska delar inom IFRS      Vara involverad i bokslutsprocessen      Samordna budgetprocessen      Uppföljning av KPI: er      Regelbunden och tät rapportering där du följer upp både logistikverksamhet och produktion      Arbetsleda controllerteamet      Lageruppföljning      Täta dialoger med Shared service centre      Bibehålla god struktur i böckerna och i budgetprocessen      Diverse ad hoc- uppgifter

 

Din bakgrund och personliga egenskaper

För att lyckas i rollen behöver du ha några års erfarenhet från liknande tjänster, gärna från producerande verksamhet. Du behöver ha god kunskap i redovisning bokslut och rapportering enligt IFRS då ditt uppdrag kommer att innefatta en hel del redovisningsrelaterade uppgifter och rapportering. Vidare behöver du vara van att driva budgetprocesser och leda personal. För att axla rollen ser vi att du har erfarenhet av SAP samt är skicklig i Excel. Då du i din roll även kommer i kontakt med andra delar av organisationen är det viktigt att du har förmåga att kommunicera och vara proaktiv. Detta uppdrag ställer krav på att du är strukturerad och administrativt lagd samt är van vid att hålla deadlines. Då vår kund är en internationell organisation behöver du ha goda kunskaper i engelska såväl som svenska.

Som person är du professionell och redo att bidra med din kompetens och erfarenhet för att stötta dina kollegor, samtidigt som du vågar utmana dig själv och ditt team. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya organisatoriska strukturer, roller och arbetsuppgifter och du drivs av att arbeta självständigt. Du arbetar proaktivt och lösningsfokuserat och planerar och organiserar ditt arbete väl. Som person är du positiv, tillmötesgående och har ett prestigelöst sätt.

 

När du blir en av oss 

Tiden på Wise Professionals/EQonomy ska vara den roligaste i din karriär. Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.  

 

Nyfiken på att veta mer? 

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se, 076-0001860) och konsultchef Alexandra Cederqvist (alexandra.cederqvist@wise.se, 073-5216560). 

 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.  

 

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!  

 

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 8 april 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024