OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För ett längre interimsuppdrag söker vi en prestigelös och engagerad ekonomichef. Tjänsten är ett föräldrarvikariat från januari till augusti/september 2024 på Wenell Management med kontor vid Globen i Stockholm.
Wenell Management AB är ett av Nordens ledande konsult- och utbildningsföretag. Wenell hjälper sina kunder att lyckas med projekt och med sitt ledarskap. Specialiteten är att få människor att fungera i och att driva förändring genom kunskap, färdighet och trygghet. Kunskapsbasen är projekt, vars tillämpning i olika miljöer Wenell jobbat med i över femtio år. Företaget använder banbrytande pedagogik och fokus ligger på enkelhet och tillämpbarhet.
På Wenell arbetar 18 medarbetare nära tillsammans för att hjälpa kunderna att utvecklas och nå nya mål. Kontoret vid Globen fungerar också som kurslokal och är stort och modernt.
Arbetsuppgifter
Vi söker en hjälpsam och nyfiken ekonomichef som tycker om ett brett och varierat arbete. I rollen ingår allt från kund- och leverantörsreskontra till månadsbokslut och löneberäkning.
I rollen ingår bland annat ansvar för:
- Löpande redovisning
- Månadsbokslut
- Moms- och skattedeklarationer
- Lönehantering inkl pension, försäkringar, förmåner
- Kund- och leverantörsreskontra
- Kundfakturering
- Attester och betalningar
- Kontakt med revisor och myndighetskontakter
- Rapportering till Bolagsverket, Fora, SCB, Svenskt Näringsliv
- Stöd till kursverksamheten, ta emot kursdeltagare och diverse hjälp på kontoret
Wenell arbetar i affärssystemen Visma Net och Crona Lön.
Kvalifikationer
För att axla rollen som interim ekonomichef har du lång erfarenhet av likande roller och du är van att snabbt sätta dig in i nya uppdrag. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med både redovisning och lön från ax till limpa. Du är en van användare av olika affärssystem och det är en merit om du har arbetat i Visma Net.
Vem är du?
Vi söker efter en flexibel och serviceminded person som är kommunikativ och handlingskraftig. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. Du är intresserad och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Du är en utpräglad problemlösare och hittar snabbt lösningar på de olika problem som kan uppstå på ett mindre kontor. För att trivas på kontoret är det viktigt att vara social och öppen.
Mer om Wenell Management
Som en del av Wenell kommer du att få möjlighet att arbeta i en dynamisk och inspirerande miljö tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor. Wenell tror på att skapa en positiv och stimulerande arbetsplats där kreativitet och idéer kan blomstra. Wenell värdesätter samarbete och uppmuntrar till att dela kunskap och erfarenheter med varandra.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: start januari 2024
- Omfattning: heltid
- Placering: kontoret vid Globen i Stockholm med möjlighet till visst hybridarbete
- Uppdragstyp: interimsuppdrag fram till augusti/september 2024
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!