Interim enhetschef

Interim enhetschef

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Botkyrka kommun söker en erfaren chef tull enheten Kvalitet & Hållbar utveckling. Enheten ansvarar för de kommungemensamma samt förvaltningsinterna processerna kring mål- och uppdragsstyrning inklusive systemstöd, internkontroll, statistik samt strategiskt hållbarhetsarbete. För att vara aktuell för den här rollen ska du ha flerårig dokumenterad chefserfarenhet av att leda medarbetare och verksamhet i kommun eller region. Du ska även ha erfarenhet av kvalitetsarbete, verksamhetsplanering- och uppföljning in om kommun eller region. Enheten Kvalitet och Hållbar utveckling ingår i kommunstyrelseförvaltningen avdelningen Styrning & Utveckling och där ingår ytterligare två andra enheter.


Uppdraget genomförs i nära samverkan med ekonomi och finansavdelningen, men även med andra avdelningar på kommunstyrelseförvaltning samt förvaltningar och chefen kommer att föredra ärenden i olika politiska forum. Uppdraget gäller från ca mitten av augusti till slutet av februari 2025. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget upp till ytterligare 6 månader.

Ansvarsområden
Leda enhetens arbete och tolv medarbetare. Det innebär att arbetsleda medarbetarna, rapportera i administrativa system (HR, ekonomi, faktura och verksamhetssystem), ta fram månads- och delårsrapport för ekonomi och verksamhet. Viktiga leveranser för enheten under uppdragets tidsperiod är delårs- och helårsrapport, budget 2025 för verksamhetsdelarna, handlingsplaner för hållbarhetsarbetet som helhet samt för energi- och klimatarbetet inklusive koldioxidbudget, införande av barnkonsekvensanalyser i beslut, uppdaterad befolkningsprognos och analys av medborgarundersökningen.

Kvalifikationer
Relevant akademisk utbildning.
Flerårig erfarenhet från chefs- och ledarskap i regional eller kommunal verksamhet.
Kompetens och flerårig erfarenhet av kvalitetsarbete, verksamhetsplanering- och uppföljning i kommun eller region.


Meriterande om chefen har erfarenhet av att driva hållbarhetsarbete.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2024
  • Ansök senast: 26 juli 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Miljö- och byggchef

Miljö- och byggchef

16 december 2024