Interim enhetschef med hjärta för äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Interim enhetschef med hjärta för äldreomsorg
Vi söker för kunds räkning en Interim enhetschef som är trygg och tydlig i sitt ledarskap och vars hjärta klappar för en god äldreomsorg med människan i fokus. Här jobbar ca 300 anställda för att ge bästa möjliga service till invånarna och för att få smidigare beslutsvägar med kringliggande landsbygd. Vill du vara med och bidra till det?

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Köping

Omfattning: Heltid, interimt uppdrag (UL eller anställd)

Arbetsbeskrivning:
Som Interim enhetschef är du direkt underställd förvaltningschefen och ansvarar för att leda och utveckla verksamhetens organisation och ledarskap. Du är närmsta chef för ca 55 medarbetare, du har totalansvar för ekonomi och personal och du ingår i äldreomsorgens ledningsgrupp. Tillsammans med dina chefskollegor har ni ett övergripande ansvar för att samordna, planera och utveckla verksamheten med ett helhetsperspektiv på god och säker vård.

Utöver det ingår det att:

• Vara synlig ute i verksamheterna
• Utveckla och följa upp kvalitet och arbetsmiljö
• Budgetansvar
• Schemaplanering
• Jobba med rehabilitering och förebyggande insatser
• Rekrytering av personal till enheten
• Lönesamtal och utvecklingssamtal med medarbetarna.
• Hålla i arbetsplatsträffar och föra dialog med de fackliga organisationerna.
• Samverka med övriga chefer, samordnare, sjuksköterskor och biståndshandläggare
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en adekvat akademisk utbildning eller motsvarande samt erfarenhet som chef inom äldreomsorg med personal- budget- och verksamhetsansvar. Som person är du en stark ledare med en mycket god motivations- och kommunikationsförmåga. Du har ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina medarbetare framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Som interimkonsult förväntas du snabbt komma in i den nya organisationen och sätta dig in i kultur och system på kort tid. Du gör snabbt skillnad och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Sista ansökningsdag: 2017-04-02 Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Malin Brock, malin.brock@randstad.se [ mailto:malin.brock@randstad.se ]

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 2 mars 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Vård- och omsorgschef

Vård- och omsorgschef

31 oktober 2024

Områdeschef – särskilt boende

Områdeschef – särskilt boende

29 oktober 2024

Avdelningschef till Stöd och Hälsa

Avdelningschef till Stöd och Hälsa

25 oktober 2024

Enhetschef till Haga Park i Båstads kommun

Enhetschef till Haga Park i Båstads kommun

18 oktober 2024