OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Till vår kund, Härryda Kommun, söker vi nu en interim chef för enheten drift- och teknik. Läs mer om rollen nedan. Om du finner den intressant, inkom gärna omgående med din ansökan då tillsättningen sker så snart som möjligt.
Uppdragets löptid start och slutdatum: Så snart som möjligt tom 28 feb 2023.
Uppdraget omfattar 50% tjänstgöring, dvs 20 timmar/ vecka.
Mer om tjänsten
Som t.f. chef för enheten drift- och teknik är du direkt underställd fastighetschefen och du har personal-, ekonomi-, och arbetsmiljöansvar för din enhet. Du ska leda enhetens 19 medarbetare mot uppsatta mål och prioriterade uppdrag.
I rollen är du en del av fastighetsfunktionens ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer och är med och bidrar i det strategiska arbetet kring funktionens processer och målsättningar. Du har också en viktig roll i att medverka till ett konstruktivt samarbetsklimat mellan de olika avdelningarna inom sektorn för teknik- och förvaltningsstöd. I rollen som enhetschef förväntas du stödja och gruppen samt kunna bistå med kompetens och vara bollplank vid komplexa problem inom området. I arbetet ingår att planera, samordna och utföra tekniskt underhåll som kommer in via felanmälningssystemet.
Enhetschefen ansvarar för att relevant kontroll och myndighetstillsyn sker inom ansvarsområdet. Du har personalansvar för fastighetsskötare, fastighetstekniker, samordnare samt drifttekniker och ansvarar för att arbetsleda och styra det dagliga arbetet inom ditt ansvarområde.
Din profil
För att du ska vara aktuell för rollen ska följande kvalifikationer uppfyllas:
• Lång erfarenhet som chef inom området fastighetsskötsel och/eller
• fastighetsdrift i offentlig sektor.
• Eftergymnasial utbildning relevant för området fastighetsskötsel och
• fastighetsdrift eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Erfarenhet av att arbeta inom fastighetsteknik och/eller fastighetsdrift.
• Analytisk förmåga och trygg i ledarskapet.
• God kännedom om de lagar och regler som styr verksamheten samt
• erfarenhet från strategiskt utvecklingsarbete.
• Strukturerad och kommunikativ.
• Lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på god svenska.
• Starkt engagemang för att erbjuda god service till våra kunder.
• B-körkort
• I uppdraget kan även visst utredningsarbete förekomma.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09