Interim enhetschef till myndighet

Interim enhetschef till myndighet

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på Jefferson Wells en interim enhetschef till denna nytänkande och välskötta myndighet som beskriver sig som en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Uppdragsstart helst 9 augusti men senast 20 augusti. Uppdragsperiod cirka tre månader augusti till 19 november initialt men med möjlig förlängning ytterligare två månader. Arbetstidsmått heltid 8 timmar/dag. Urval sker löpande men sista ansökningsdag 10 juli så ansök nu!

Arbetsbeskrivning:

Myndigheten har sitt huvudkontor i Stockholm och två lokala tjänsteställen i Kiruna och Malmö. De är cirka 350 anställda fördelat på 11 avdelningar, de flesta arbetar vid huvudkontoret.

Tjänsten som enhetschef för enheten för fastighet och dokumentation är placerad vid ekonomiavdelningen. I enhetens ansvarsområde ingår arkiv, registratur, vaktmästeri samt lokalfrågor. Enheten ansvarar även för reception, väktare och lokalvård vilka samtliga är bemannade med konsulter.

Nedanstående lista beskriver de arbetsuppgifter som ingår i interimschefen arbetsuppgifter, ytterligare arbetsuppgifter kan förekomma.

* Säkerställa att enheten levererar enligt uppdrag.
* Vara ett stöd för enhetens medarbetare
* Ha regelbundna avstämningar med enhetens medarbetare.
* Ha regelbundna enhetsmöten
* Vara ett stöd för enhetens medarbetare i kontakter och samarbeten med övriga enheter/avdelningar.
* Delta i möten som rör enhetens verksamhet där andra enheter/avdelningar vill ha ändringar eller stöd.
* Vid behöv hjälpa medarbetarna att prioritera mellan deras olika arbetsuppgifter
* Vid behov omfördela arbetsuppgifter mellan medarbetare vid t ex sjukfrånvaro.
* Samordna vissa frågor av övergripande och strategisk karaktär avseende ärendehantering och diariesystemet Platina.
* Hantera personalfrågor och personalplanering.
* Hantering av fakturor kopplade till enhetens ansvarsområde.
* Ha kontakt och löpande samarbete med väktare, receptionister och lokalvårdare.
* Delta i ledningsgruppen för ekonomiavdelningen





Kvalifikationer:

Akademisk examen eller likvärdigt

Minst tre (3) års ledarerfarenhet med personalansvar

Erfarenhet av att ha en samordnande roll med flera olika kontaktytor

Goda kunskaper i MS Office

Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift, dvs. kunna tillgodogöra sig information samt kommunicera inom ramen för uppdraget

Ha god social förmåga och ett coachande ledarskap

Vara lyhörd och lösningsorienterad

Vara strukturerad och ordningsam

Kunna prioritera bland flera olika uppgifter som uppkommer samtidigt



Har du erfarenhet av praktiskt arbete med registratur och/eller arkivering samt erfarenhet av att vara arbetsledande chef för registratur- och/eller arkivverksamhet är det mycket starkt meriterande.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2021
  • Ansök senast: 28 juli 2021

Liknande jobb


18 november 2024

Head of Contract Management

Head of Contract Management

11 november 2024

11 november 2024

24 oktober 2024