Interim erfaren HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Interim erfaren HR Business Partner
Vi söker för kunds räkning en erfaren HR Business partner för interimt uppdrag. Som interim HR Business Partner kommer du utveckla, driva och implementera HR-arbete både strategiskt och operativt på lokal och global nivå. Du representerar HR och arbetar nära organisationens chefer i en rådgivande roll som konsult, sparringpartner och coach.

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Västerås och Södra Dalarna

Omfattning: Heltid/deltid

Arbetsbeskrivning:
I den här spännande rollen kommer du att få jobba brett med strategiska HR-frågor på global och lokal nivå. Du kommer att arbeta nära HR-chefen och fungera som ett stöd för företagets chefer inom HR-området samt arbeta aktivt med att upprätthålla och utveckla företagets HR-arbete. Du stöder verksamhetsstrategier med rätt HR-lösningar som ligger i linje med den globala HR-strategin. Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Strategiskt ledarskap
• Bemanningsplanering
• Organisationsdesign
• Prestationsledning
• Talangledning
• Förändringsledning
• Chefsstöd och bollplank inom HR-området
• Arbetsmiljö
Kvalifikationer:
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning. Du har en gedigen erfarenhet av kvalificerat HR arbete, gärna inom industrin. Kanske har du också erfarenhet av arbete i globalt företag. Du har goda kunskaper i Officepaketet och talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Koncernspråket är engelska.

För att lyckas i rollen har du erfarenhet av både strategiskt och operativt HR-arbete i en bred roll i ett högt tempo, gärna från arbete som HR Business Partner/HR Manager. Som person har du hög integritet, är prestigelös och drivande. Du är trygg i din roll och skapar förtroende och engagemang. Du lägger stor vikt vid ordning och struktur och har ett proaktivt förhållningssätt och en hög leveransförmåga. För att trivas i rollen så bör du vara initiativtagande, bekväm med att arbeta självständigt och flexibel utifrån rådande omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Som interimkonsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i organisationens kultur och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Sista ansökningsdag: 2017-04-16 Tillsättning omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Malin Brock malin.brock@randstad.se [ mailto:malin.brock@randstad.se ]

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 4 april 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023