OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
INTERIM EXECUTIVE ASSISTANT TILL GLOBAL KUND I STOCKHOLM
Nu finns möjligheten att jobba på ett globalt företag med stort innovationsdriv inom den medicintekniska sektorn. Här värdesätter man mångfald och strävar efter en arbetsplats som representerar samhällets diversitet. Bolagets kultur bygger på utveckling, samarbete, uppskattning och en varm energi.
OM TJÄNSTEN
Som Executive Assistant, eller VD assistent jobbar du i en oumbärlig roll där du dagligen assisterar VD för det svenska och de nordiska bolagen. I arbetet kommer du dagligen jobba med koordinering och schemaplanering. Du kommer planera och strukturera samt genomföra bokningar inför affärsresor, du förväntas även redovisa utlägg och resekostnader. Du förbereder email, dokument, presentationer samt möten. Föra protokoll under möten och genomföra uppföljningar med deltagare efter bestämmelser. Göra on-boarding med ny personal samt ha intern kontakt med övriga team.
Arbetsuppgifter:
- Koordinering och planering av möten och resor
- Administrativt arbete, förberedningar och dokumentationer
- Supportera övriga team vid behov
- Kommunicera med interna och externa intressenter
- Ad-hoc
Tjänsten är interim och väntas pågå till slutet av mars med option till förändrad längd, uppdraget är på heltid med start omgående som konsult via Job&Talent.
OM DIG
Vi söker dig som sedan tidigare är van vid att jobba som assistent på hög nivå, du har hög professionalism och diskretion. Samtidigt är du en lättsam person med en positiv attityd och tycker om ett gott skratt. Vidare har du en hög känsla för service och kundtillfredsställelse, är tillmötesgående och anpassningsbar. Du trivs med att arbete under högt tempo och har en fallenhet för att ha många bollar i luften. Vi ser även att du arbetar väl med andra samtidigt som du kan vara självständig i din roll och kommer snabbt igång på en ny arbetsplats.
Krav:
- Flera års erfarenhet som sekreterare eller assistent på högre nivå
- Djup förståelse för affärsadministration
- Tidigare utbildning och erfarenhet av arbete inom kommersiell verksamhet
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, skriftlig såväl som talad
- Starka kunskaper av MS Office och SAP
ATT JOBBA PÅ JOB&TALENT
På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!