Interim Fastighetschef i Varberg

Interim Fastighetschef i Varberg

Arbetsbeskrivning

Vi söker efter en mycket erfaren Fastighetsförvaltare som gillar att arbeta med utveckling och förändring.

Om uppdraget

Vi söker en interim Fastighetschef till en kommunal fastighetsförvaltning i Varberg. Uppdraget förväntas starta den 1 september 2023 och sedan preliminärt pågå till och med den 29 februari 2024, med chans till ytterligare förlängning. Arbetet genomförs på plats i kundens lokaler i Varberg. Tjänsten är på heltid, 100%.

Dina arbetsuppgifter

Uppdraget innebär driva ett projekt avseende en organisationsförändring tillsammans med ordinarie fastighetschef. Detta innefattar bland annat att upprätta processer, rutiner, arbetssätt och utbilda medarbetare. I dagsläget arbetar kunden med fastighetsportföljer som skall omfördelas i tre team under hösten där varje team ska ha en Kommersiell Fastighetsförvaltare, en Teknisk förvaltare och en Fastighetstekniker. Affärsområdet Fastighet har tidigare legat på två avdelningar med liknande tjänster men skall föras över till en avdelning. Vi ser att du har gedigen erfarenhet inom förändringsledning i fastighetsorganisationer och är van att kunna ta ansvar för genomförande av förändringar.

Du kommer även...

-
Delta i förvaltningens ledningsgrupp, med gemensamma uppdrag som budgetprocess och säkerhetsförberedande arbete.

- Ansvara för kommunens fastighetsbestånd och byggprojekt för nya fastigheter

- Ansvara för budgetplanering, målstyrning och resursfördelning

- Säkra att kommunens administrativa rutiner följs på ett korrekt vis

- Säkra goda kundrelationer med entreprenörer och leverantörer

- Ansvara för systematiskt arbetsmiljöarbete

- Ansvara för och stötta avdelningens utvecklingsprojekt och byggprocesser

- Stötta avdelningens enhetschef och projektledare i ledarskapsfrågor

- Kvalitetssäkra och presentera avdelningens ärenden inför samhällsbyggnadsnämnden

Dina kvalifikationer

- Relevant högskoleutbildning inom fastighet/ekonomi/juridik eller liknande

- Minst 10 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Flytande i svenska i såväl tal som skrift

- B-körkort

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 14 augusti.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 14 augusti 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Chef förvaltningsenheten

Chef förvaltningsenheten

20 december 2024

Biträdande förvaltningschef

Biträdande förvaltningschef

20 december 2024