OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Vår kund inom fastighetsbranschen söker nu en interim fastighetschef för ett uppdrag på ca 6 månader! Är du en trygg ledare som söker ditt nästa uppdrag? Har du tidigare erfarenhet inom fastighetsbranschen? Då kan du vara den vi söker!
Vår kund arbetar med att förvärva, avyttra, äga, bebygga i egen regi och förvalta fast egendom och tomträtt för uthyrning av lokaler huvudsakligen till skol- och förskoleverksamhet och därmed bidra till bästa möjliga nyttjande av den samlade fasta egendomen, tomträtter och lokaler som används i alla de verksamheter som vår kund bedriver.
Arbetsuppgifter
Som Fastighetschef ansvarar du för att kommunens skolfastigheter förvaltas och utvecklas utifrån ägardirektiv samt hyresgästernas behov och förväntningar på kvalitet och leverans. Fastighetschefen rapporterar till VD, är chef över ett av bolagets tre affärsområden och ingår i bolagets ledningsgrupp där hen arbetar strategiskt med utvecklingsfrågor och effektiviseringsarbete. Uppdraget innebär att leda och planera verksamheten inom affärsområdet och att ha fullt ledningsansvar för både verksamhet och ekonomi inom området. Fastighetschefen har ett övergripande personalansvar för ca 30 medarbetare, med direkt personalansvar för fyra avdelningschefer samt en driftcontroller. Det ingår att delta i olika samarbetsforum och representera vår kund
Vem är du?
• Minst 5 års erfarenhet av fastighetsbranschen.
• Minst 3 års erfarenhet av ledarskap
• Minst 1 års erfarenhet av ledningsgruppsarbete
• Goda kunskaper om fastighetsförvaltning
• Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av att ha varit chef över första linjens chefer
• Erfarenhet av att leda i förändring
• Erfarenhet av kvalitet och miljöstyrning
Du har även goda kunskaper i MS Office och kommunicerar väl på svenska i tal och skrift. Som person är du bra på att samarbeta, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya uppgifter.
Du erbjuds
Ett spännande konsultuppdrag med omfattning på 100 % med start 2021-01-11 och som kommer löpa på i 6 månader med chans till förlängning. Placering i Uppsala samt på distans. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Hellenius på elin.hellenius@jurek.se
Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52