INTERIM FINANCE MANAGER TILL CAVOTEC

INTERIM FINANCE MANAGER TILL CAVOTEC

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en interim Finance Manager till Cavotec på ett år.

Om företaget
Cavotec är en ledande teknikkoncern som utvecklar och tillverkar automatiserade mobila strömförsörjningssystem inom hamn, flyg och industriella applikationer över hela världen. Företaget har sitt huvudkontor i Lugano, Schweiz och är noterat på Nasdaq OMX i Stockholm, Sverige. Cavotecs innovativa teknik säkerställer säker, effektiv och hållbar verksamhet och bidrar till en framtida värld som är renare, säkrare och effektivare. Koncernen består av cirka 25 försäljningsföretag och fem ”Centres of Excellence” och har över 850 anställda världen över. Ta reda på mera på www.cavotec.com

Dina arbetsuppgifter
Du sitter som ensam ekonom och har helhetsansvaret över det svenska bolagets redovisning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
• Se till att räkenskaper och finansiella rapporter upprätthålls enligt redovisningssed
• Hantera löpande bokföring, betalningar etc.
• Ansvar över skatter och moms
• Bokslut
• Rapportering enligt rapporteringstider
• Analys av resultat- och balansräkning
• Kontakt med huvudkontoret
• Ge viktiga input till företagets redovisningsprinciper och rutiner
• Kontroll av löner mot extern byrå och support kring svenska lagar och regler på HR-området

Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst fem års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Vi tror att du sedan tidigare har suttit på en liknande roll, där du haft ett helhetsansvar.

För att just du ska passa i rollen som Finance Manager är det viktigt att du trivs med stort eget ansvar. Du tycker om att själv sätta prioriteringar för ditt arbete och är inte beroende av att ha en större ekonomiavdelning runt dig för att trivas. Du tycker om variation och kan uppskatta att både handskas med komplexa utmaningar och ta hand om rutinbaserade arbetsuppgifter. Vidare är du en problemlösare och har ett tydligt resultat i fokus i ditt arbete. Du har hög integritet, är ansvarstagande och tycker om en prestigelös arbetsmiljö.

Det är viktigt att du har en bra kommunikativ förmåga både på svenska och engelska. Du är van att arbeta med Excel och det är meriterande om du har arbetat med i Navision.

Framgångsfaktorer
• Erfarenhet av liknande arbetslivserfarenheter
• Bekväm i att arbeta med Excel
• Meriterande att ha arbetat i Navision


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
Ansökan
START: Senast början på maj 2020
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Stockholm, Spånga
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-03-31

Denna tjänst är en hyra på 12 månader där du är anställd hos oss på Resultat. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024