OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en Interim Financial Controller
Uppdragsbeskrivning:
Rollen skall ersätta befintlig financial controller samt hjälpa att ureda framtida behov för rekrytering
Stödja kollegor inom Financial planning och reporting samt några specialuppdrag
Däri kan ingå: Sammanställning, konsolidering och rapportering av bolagets resultat och balansräkning
Planering och analys av bolagets budget, tre-årsplan och prognoser
Vidareutveckling av befintliga rollen; skapa en överblick över arbetsområden; effektivisera och skapa förslag för framtida utformning
Skapa överblick i vad som kan digitaliseras i den nuvarande rollen.
Projektarbete gemensamt med vår Accounting Business partner
Rollen är inte inriktad inom accounting/redovisning utan mot financial planning & analysis.
Du kommer ingå i ett team på 11 personer.
Kravspecifikation:
Skallkrav:
Vi söker dig som:
Har minst 3 års erfarenhet av arbete inom financial controlling
Har ett intresse för digitalisering
Är pedagogisk och nytänkande, kan beskriva arbetsoråden, sätta upp processer, rutiner osv.
Är driftig som person
Meriterande krav:
SAP
Qlik
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.