OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Uppdragsbeskrivning
Som Interim Financial Controller ansvarar du för den finansiella planering och rapportering inom bolaget. Du inågr i ett team på 11 personer och ska
ersätta befintlig Financial Controller samt hjälpa till att utreda framtida behov för rekrytering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Stödja kollegor inom finansiella plannering och rapportering samt eventuella kundspecifika specialuppdrag
- Sammanställning, konsolidering och rapportering av bolagets resultat och balansräkning
- Planering och analys av bolagets budget, tre-årsplan och prognoser
- Vidareutveckling av befintliga rollen, skapa en överblick över arbetsområden samt effektivisera och ta fram förslag för framtida utformning.
- Skapa en överblick i vad som kan digitaliseras i den nuvarande rollen.
- Projektarbete tillsammans med uppdragsgivarens Redovisnings Business Partner.
Grundläggande kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Akademisk examen eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom inom financial controlling
- Har erfarenhet av att digitalisera och effektivisera processer
- Mycket goda kunskaper i SAP och Qlik
- Höga IT-kunskaper dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Personlig egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Analytisk och nytänkande med förmågan att sätta upp nya processer och rutiner
- Initiativtagande och driftig som person - ser till att få saker gjort
- Kommunikativ och pedagogisk med förmåga at kunna beskriva och förklara
- Strukturerad i ditt arbete
Formalia
- Uppdragsperiod: 2024-01-02 - 2024-09-30
- Omfattning: 100%
- Ort: Malmö
- Distansarbete: 0%
- Kompetensnivå: 2
Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/
Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.
Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.
För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:
1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher
Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.
Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.
Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.