OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Agigo söker nu en financial controller till ett ledande företag inom tillverkningsindustrin, med global närvaro. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag på ca sex månader med goda chanser till en tillsvidareanställning därefter. Uppdraget förväntas starta senast i mitten av april.
Dina arbetsuppgifter
Ansvara ett antal dotterbolag inom koncernen.
Rapportering.
Likviditetsanalyser samt upprätta prognoser för dotterbolag.
Internkontroll.
Vara behjälplig i månads- och årsbokslut.
Förbättringsarbete kring system och arbetsprocesser.
Din bakgrund
Utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
2–5 års erfarenhet av arbete med redovisning alternativt financial control.
God erfarenhet av K3.
Meriterande om du har bakgrund från internationella företag.
Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i engelska.
Din person
Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, analytisk och nytänkande. Du har en optimistisk inställning till ditt arbete och gillar att driva igenom förändring. Du är en behjälplig person som trivs i dynamisk roll med många kontaktytor. För att trivas hos bolaget är det viktigt att du är inkluderande, flexibel och trivs i att arbeta i en föränderlig miljö̈/organisation.
Om Agigo
Agigo är ett konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi & finans i Stockholmsområdet.
Genom ett modernt och beprövat arbetssätt skapar vi en enkel, smidig och transparent process. Agigos vision är enkel; vi vill vara en trygg och smidig karriärspartner för våra kandidater och genom proaktivt arbete se till att du som kund alltid kan lita på att vi värnar om just ditt behov.
Har du frågor eller vill diskutera konsult- eller rekryteringslösningar för ditt företag eller vill höra mer om våra karriärmöjligheter; vänligen kontakta oss direkt.
Ansökan
Låter det intressant? Ansök redan nu. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare; Daniel Wessberger på daniel.wessberger@agigo.se eller 076 000 63 83.