Interim förhandlingschef arbetsrätt

Interim förhandlingschef arbetsrätt

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till myndighet söker vi nu en Interim förhandlingschef för uppdrag i Norrköping! 


Som förhandlingschef ansvarar du för att leda, driva, utveckla och samordna verksamhetens avtals- och förhandlingsarbete både på en strategisk och operativ nivå. Det innebär ansvar för lönebildnings-, avtals-, förhandlings-, och arbetstidsfrågor samt arbetsrätt. Verksamhetens förhandlingsenheten består utöver förhandlingschefen av två HR-specialister; en avtalsspecialist och en arbetsrättsstrateg.


Uppdragen startar senast 2023-02-13 och beräknas inledningsvis till fyra (4) månader från avtalsstart med möjlighet till förlängning med 4+4 månader. Omfattningen är 100% men kan variera mellan 25% – 100% under uppdragets gång vid förlängning.


Arbetet utförs normalt på plats i verksamhetens lokaler i Norrköping. Möjlighet till distansarbete efter överenskommelse. Resor kan förekomma.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-01-17. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som interim förhandlingschef ansvarar du för:
Leda, driva, utveckla och samordna verksamhetens avtals- och förhandlingsarbete. Det innebär ansvar för lönebildnings-, avtals-, förhandlings-, och arbetstidsfrågor samt arbetsrätt. 
Bidra till verksamhetens konkurrenskraft som en attraktiv arbetsgivare och ansvarar också för att bibehålla och utveckla förtroendefulla relationer med de arbetstagarorganisationer som är förhandlingsparter, bland annat: Seko, OFR/ST, Saco-S och Lotsförbundet.
Strategiskt och operativt arbete i förberedande av förhandlingar genom kartläggningar och beräkningar med faktabaserade underlag till myndighetens arbetsgivarpolitiska strategiska vägval.
Genomför förhandlingar och hanterar arbetsrättsliga tvister samt stödjer såväl HR-avdelningen som linjechefer vid personalärenden.
Medverkar också med expertstöd och förhandling vid övergång av verksamhet.


Kvalifikationer
Universitet- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) som exempelvis jurist med fokus på arbetsrätt, personalvetare, eller annan utbildning eller erfarenhet vi bedömer som likvärdig och minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som förhandlingschef.
Minst fem (5)års erfarenhet av kvalificerat förhandlingsarbete och lönebildningsarbete i en större komplex organisation.
Gedigen kunskap inom och praktisk erfarenhet av det arbetsrättsliga området och kollektivavtalsfrågor samt erfarenhet av att arbeta med kollektivavtalsförhandlingar från ax till limpa i nära samarbete med verksamhetens chefer.
Erfarenhet av att arbeta med operativa och/eller komplicerade verksamheter och deras kollektivavtal.
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Tidigare arbete på statlig myndighet och/ eller erfarenhet av komplicerade avtalsförhandlingar är meriterande.


Vi lägger stor vikt i dina personliga egenskaper och söker dig som har: 
God förmåga att utveckla ett förtroendefullt samarbete med ledning, chefer och arbetstagarorganisationer.
Hög integritet, skapar goda relationer och är en duktig pedagog med förmåga att kommunicera såväl internt som externt
Leder genom ett kommunikativt, coachande och tillitsbaserat chefskap som ger medarbetarna möjlighet till delaktighet, engagemang och ansvarstagande.
God strategisk förmåga och har en helhetssyn som ser till verksamhetens behov.
Strukturerad och god analytisk förmåga.


Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2023
  • Ansök senast: 17 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023