Interim förhandlingschef till uppdrag på kommun

Interim förhandlingschef till uppdrag på kommun

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill gå in på uppdrag som förhandlingschef på kommun i Stockholmsområdet. Välkommen in med din ansökan!

Arbetsbeskrivning
I ditt uppdrag som förhandlingschef ingår följande ansvar och arbetsuppgifter;

• Ansvara för och vidareutveckla arbetsgivarfrågorna med fokus på lönebildning, förmåns- och villkorsfrågor, arbetstid, pensioner
• Ansvara för lönepolitiken i kommunen, såväl genomförandet av årlig löneöversyn som den långsiktiga strategiska lönebildningen stödja kommunledningen genom att ta fram strategier, policies och planer för arbetsgivarpolitiken inom ansvarsområdet
• Företräda och förhandla för kommunen som arbetsgivare i formella partskontakter rörande kollektivavtalsfrågor
• Ansvara för samverkansavtal med flera partsfrågor
• Svara för utveckling av standardiserade arbetssätt som säkrar kvalitet, effektivitet och enhetlighet i arbetsgivarfrågorna

Du är direktrapporterande till personaldirektören och ingår i dennes ledningsgrupp.
Vem är du?
En akademisk utbildning med relevant inriktning för uppdraget med erfarenhet av lönebildnings- och kollektivavtalsfrågor, gärna i offentlig politiskt styrd verksamhet. Det är en fördel med erfarenhet och kunskap när det gäller pensioner. Vi ser gärna att det finns utredningsvana och en skicklighet som skribent.

Vi tror även att du är analytisk, tydlig, strukturerad, samarbetsorienterad samt resultat- och målfokuserad.
Vad vi erbjuder
Ett konsultuppdrag på heltid 100% med start så snart möjligt och löper i cirka sex (6) månader, med chans till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag och du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Det finns även möjlighet att gå in som Jureks underkonsult. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 16 maj 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024